رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار یک مسئول قضایی در خصوص کاهش سن اعتیاد

16:58 - 11 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۸۷۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با بیان اینکه سن مصرف اعتیاد در جامعه نگران کننده است، گفت: برخی دستگاه‌های فرهنگی هنوز به این مساله آنچنان که باید توجه نکرده‌اند.
 به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین جلسه کارگروه عملیاتی کردن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، اظهار داشت: کشف آمار خاکستری مصرف کنندگان مواد مخدر و روان گردان در کشور کار دشواری است اما آمارهای موجود نگران کننده است.

وی تصریح کرد: برداشتن وصف مجرمانه از اعتیاد موجب کاهش آمار جمعیت کیفری شده است و برنامه ریزی و اقدامات باید بیشتر در بخش بهبود معتادان و بازگشت آنان به جامعه سالم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: شیشه یکی از مواد روان گردان است که با ایجاد توهم در مصرف کننده، روابط فردی و  اجتماعی او را مختل و در نتیجه بنیان خانواده را متزلزل می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان بیان داشت: برخی دستگاه های فرهنگی هنوز به این مسئله آنچنان که باید توجه نکرده اند و این بی توجهی در درازمدت موجب بروز آسیب های اجتماعی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: اعتیاد به ضربه بسیار مهلک به متن جامعه است و اگر بخواهیم این شوک را از اذهان عمومی پاک کنیم، نیازمند یک کار جمعی هستیم.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن ماده 16 اصلاحی قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان، اظهار کرد: این آیین نامه یکی از پیشرفته ترین آیین نامه هایی است که اگر عملیاتی شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *