رسانه ملی باید به فناوری‌های روز مجهز شود

11:02 - 10 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۴۳۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: در حال حاضر به سمت رسانه‌های تعاملی حرکت می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار  رادیو و تلویزیون ،مهدی اخوان بهابادی که در آیین آغاز به کار شبکه HD در مشهد سخن می‎‌گفت در ادامه اظهار کرد: امروز در حوزه رسانه تحولی در دنیا روی داده و ما نمود آن را در فناوری تلفن همراه، پیامک، انواع نرم افزارهای پیام رسانه و ... شاهد هستیم.
 
وی افزود: اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خود را به فناوری‌های روز مجهز نکند، رسانه ملی به طور کامل کمرنگ می‌شود.
 
قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین ادامه داد: باید با استفاده از این فرصت و تدابیری که رهبر معظم انقلاب به رییس جدید سازمان صدا و سیما اعلام فرموده‌اند به این فناوری‌ها مجهز شویم.
 
اخوان پروژه تلویزیون تعاملی را از جمله طرح‌هایی دانست که تا پایان سال به طور رسمی در کشور به بهره برداری می‌رسد و گفت: این طرح شروع کار است و تا پوشش کامل کشور همانند سامانه دیجیتال چند سالی زمان می‌برد.
 
وی ابرازداشت: صدا و سیمای خراسان رضوی با توجه به امکانات و زیرساخت‌های خوبی که دارد می‌تواند با کمک مسوولان استانی و مجلس شورای اسلامی در این حوزه نیز پیشتاز باشد.
 
اخوان ادامه داد: شرکت‌هایی که قرار است پروژه تلویزیون تعاملی را در کشور اجرا کنند مشخص و انتخاب شده‌اند و در همین راستا طی ماه‌های آتی فعالیت رسمی خود را شروع می‌کنند.
 
قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه‌های نوین تصریح کرد: از جمله امکانات این خدمت جدید در حوزه صدا و سیما نصب امکان برگرداندن زمان برنامه‌ها به عقب و دیدن دوباره آنها و نیز دسترسی به انتخاب محتواهای تخصصی مورد نیاز اعم از فیلم، سریال، برنامه‌های آموزشی و موسیقی است.
 
وی افزود: در واقع بر این اساس کاربر می‌تواند از طریق گیرنده تلویزیونی محتوای مورد درخواست خود را انتخاب کرده و ببیند.
 
بهابادی ادامه داد: این سرویس هم اینک در برخی هتل‌ها به صورت محدود در دسترس است اما برنامه ریزی شده در سطح کشور گسترش یابد.
 
وی همچنین اجرای این سرویس در کشور را به شدت اشتغال‌زا دانست و تصریح کرد: جمع کثیری از افراد درگیر فرآیند تولید و عرضه محتوا و استفاده از این چرخه اقتصادی در کشور می‌شوند.
 
قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین در ادامه گفت: امروز متوسط پوشش سامانه دیجیتال در ایران 85 درصد به شمار می‌رود که در خراسان رضوی این ضریب نفوذ 10 درصد بیشتر است، لذا صدا و سیمای این استان از مراکز پیشتاز در کشور محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به هزینه 600 میلیارد ریالی برای پروژه‌هایی که امروز در مشهد بهره‌برداری شدند، گفت: استانداری خراسان رضوی هم نقش مهمی در کمک به بهره برداری این پروژه‌ها داشت اما امیدواریم این همکاری در جهت تجهیز صدا و سیما گسترش بیشتری یابد.
 
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *