تاثیر مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق/ یک طلاق در هر 8 ازدواج

11:40 - 10 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۴۳۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: گلستانی با تاکید بر نقش مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق گفت: آمار طلاق در سال‌های اخیر با راه اندازی مراکز مشاوره در استان همدان با کاهش مواجه شده است.
«سعید گلستانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه مراکز مشاوره در استان همدان به صورت روزانه پرونده‌های زیادی را بررسی و زوجین را به سمت سازش سوق می‌دهند، اظهار کرد: سالانه بیش از 20 هزار ازدواج در استان همدان ثبت می‌شود و از هر 8 ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می‌شود که خوشبختانه آمار طلاق در سال‌های اخیر با راه اندازی مراکز مشاوره در استان همدان رشد زیادی نداشته است.

وی با اشاره به تاسیس بنیاد صیانت از خانواده در استان همدان افزود: این بنیاد با همکاری امام جمعه همدان در دفتر امام جمعه راه اندازی شده و  اساسنامه این بنیاد در استانداری و وزارت کشور به ثبت رسیده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: بنیاد صیانت از خانواده در حوزه‌های مختلف با تشکیل ستاد‌های مردمی فعالیت دارد و در حوزه کاهش میزان طلاق در استان نیز اقدامات مناسبی را انجام داده و برنامه‌های خوبی را در این زمینه در دستور کار دارد.

گلستانی با تاکید بر افزایش آگاهی زوجین پیش از ازدواج اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان همدان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین برای زوجین قبل از ازدواج به مشاوره‌های ازدواج با هدف افزایش آگاهی و ظرفیت زوجین در مواجهه با مشکلات زندگی می‌پردازد.

وی ادامه داد: با همکاری فرمانداری، ادارکل بهداشت استان و دستگاه‌های فرهنگی سالانه برای بیش از 20 هزار زوج قبل از ازدواج کلاس‌های مهارت زندگی برگزار‌ و به زوجین گواهی مهارت زندگی اعطا می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اینکه 50 درصد طلاق‌های ثبت شده در استان به صورت کاملا توافقی است و دلیل آن هم عدم شناخت زوجین از یکدیگر است، افزود: مراکز مشاوره در کاهش نرخ طلاق موثر بوده‌اند که امیدوارم در آینده نزدیک با گسترده‌تر شدن فعالیت این مراکز و افزایش آگاهی زوجین با مهارت‌های زندگی میزان طلاق در کشور به حداقل برسد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *