بازگشت 98 درصد زندانیان دارای گواهی مهارت به زندگی

11:06 - 10 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۴۱۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به ضرورت حمایت از زندانیان پس از آزادی، گفت: در سطح حرفه آموزی 98 درصد کسانی که در زندان‌های استان گواهی مهارت گرفتند و پس از زندان از طریق مرکز مراقبت حمایت شدند، دیگر به زندان بازنگشتند.

«علی ولی نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به تاثیر چشمگیر فعالیت‌های آموزشی بر رفتار زندانیان، گفت: اداره زندان‌های این استان در  حوزه آموزش‌های دینی و ورزشی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی در خصوص اجرای فعالیت‌های قرآنی در بازداشتگاه‌ها تصریح کرد: 60 روحانی و مبلغ در امر اصلاح و تربیت در زندان‌های استان مشغول خدمت رسانی فرهنگی هستند که فعالیت‌های آن‌ها در رفتار زندانیان تاثیر بسیار مفیدی گذاشته است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان افزود: در سطح حرفه آموزی 98 درصد کسانی که در زندان گواهی مهارت گرفتند و پس از زندان از طریق مرکز مراقبت حمایت شده و مشغول به فعالیت و اشتغالی شدند، دیگر به زندان برنگشتند و به روال عادی زندگی بازگشتند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان با تاکید بر ضرورت حمایت زندانیان پس از آزادی و بازگشت به جامعه، تصریح کرد: هر چه زندانیان را آموزش بدهیم و و بعد از آزاد شدن از زندان از آن‌ها، حمایت  کنیم، میزان بازگشت به زندان کم شده و در همین راستا هم آسیب‌های اجتماعی سیر نزولی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تنها بازداشتگاه استاندارد در کرمان است و ظرفیت این بازداشتگاه 430 نفر است و قرار است متهمان را از محکومان جدا کنیم. از این بازداشتگاه، برخی به زندان رفتند و برخی هم آزاد شدند. در همین راستا 100نفر به وسیله مددکاران از این بازداشتگاه آزاد شدند و دیگر به زندان منتقل نشدند و این یک نکته خوب برای استان کرمان است.

ولی نیا افزود: در زندان مرکزی استان،یک مرکز آموزش را تجهیز کردیم که ظرفیت آن 600نفر به طور همزمان  است و با توجه به این مراکز، می توان  تاثیر فعالیت های آموزشی را در رفتار زندانیان دید.

وی در خصوص پروژه‌های جدید در استان کرمان، گفت: امسال فاز اول زندان کهنوج افتتاح می‌شود و در حال حاضر هم کار مطالعاتی زندان زرند شروع شده است.

مدیرکل زندانهای استان کرمان با اشاره به ضرورت حمایت از خانواده زندانیان،گفت: سیاست های کلان سازمان و تاکیدات ریاست قوه در کاهش جمعیت کیفری است و بر رسیدگی به خانواده زندانیان تاکید دارند؛ چراکه اگر به خانواده زندانی رسیدگی شود شاهد کاهش آمار زندانیان خواهیم بود.

وی افزود: باید روند ارسال زندانی، طوری پیش برود که آنهایی که مستحق زندان هستند به زندان منتقل شوند و برای عده ای که مجازات جایزگین شاملشان می شود باید حتما این مجازات ها را اعمال کرد.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان در پایان تاکید کرد: ساختمان زندانهای ما اکثرا زندان های قدیمی هستند و ما مرتب داریم کار بازسازی را انجام دهیم.در کنار این مسائل، زندانبانی کاربسیار سختی هست و کار با انسان هایی است که برگرداندن انها به روال زندگی سعادتی محسوب می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *