طراحی غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو با نماد خط و کتابت ایرانی مبتنی بر نگارگری

1:35 - 09 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۱۶۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از طراحی غرفه ایران با نماد خط و کتابت ایرانی مبتنی بر نگارگری خبر داد.

به گزارش ، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در نشست هم اندیشی حضورایران به عنوان مهمان ویژه دربیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو ازطراحی غرفه ایران با نماد خط و کتابت ایرانی مبتنی بر نگارگری خبرداد.

این نشست عصر روز چهارشنبه(7مرداد) با  حضور نهاد های همکار در برگزاری غرفه ایران از جمله، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موسسه نشرشهر، بنیاد ایران شناسی، بنیاد ملی مد و لباس، دانشکده های زبان روس و خبرگزاری ایکنا و دانشگاه علامه در محل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برگزارشد.

در این نشست امیرمسعود شهرام نیا ضمن تاکید برحضورجدی برای معرفی ظرفیت نشرایران در این دوره از نمایشگاه گفت: تلاش ما براین است که بتوانیم به نحو مطلوب و شایسته فرهنگ و تاریخ ایران و ظرفیت های نشرکشورمان را در عرصه های مختلف به نمایش دربیاوریم.

وی گفت: در طراحی غرفه ایران سعی شده است که از نماد خط و کتابت ایرانی مبتنی برنگارگری استفاده شود. فضای غرفه 312 مترمی باشد که به صورت رایگان دراختیار قرارگرفته و برمبنای قرارداد تبادل غرفه رایگان با طرف روسی می باشد.

شهرام نیا خاطرنشان ساخت: درغرفه ایران 12 ناشر در 7 موضوع دین، هنر، دفاع مقدس، کودک و نوجوان، کتب دانشگاهی، ادبیات و عمومی 400 عنوان کتاب ترجمه به روسی به نمایش گذاشته می شود و روزانه2ساعت نمایش فیلم خواهیم داشت و درطبقه فوقانی نمایشگاه نیز فضایی به مساحت 350 متربه عنوان گالری دراختیار قرارگرفته که از آن برای نمایش آثار و تابلوهای هنری استفاده خواهیم نمود.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درنمایشگاه کتاب مسکو خبرداد وگفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهد نمود و افتتاح نمایشگاه توسط رئیس دومای روسیه انجام می شود.

وی گفت: دو روز پایانی نمایشگاه مصادف با روز شهر درکشور روسیه شده که دراین دو روز بنا به سنت روس ها مردم به پارک ها و مراکز تفریحی مراجعه می کنند و با توجه به هم جواری محل نمایشگاه با پارک قطعا با استقبال از غرفه ایران مواجه خواهیم بود.

درادامه این نشست حسینی مدیرعامل موسسه نشر شهر تاکید داشت بحث خواهرخواندگی شهرهای مسکو و تهران به طورجدی دنبال در این نمایشگاه دنبال می شود و سعی ما براین است که در مدت نمایشگاه بتوانیم در غرفه ایران برنامه های هفته تهران را  به نمایش بگذاریم.

در این نشست دست اندرکاران و دیگر مشارکت کنندگان برپایی غرفه ایران درنمایشگاه کتاب مسکو گزارشی از روند انجام فعالیت ها و برنامه های خود را بیان نمودند.

بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از تاریخ 11 تا 15 شهریورماه در محل پارک «ودن خواه» برگزار می‌شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *