نصیحت ما به وزیر خارجه بحرین این است که دست از تحریک و تشویق فتنه‌ مذهبی بردارد

10:03 - 08 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۰۸۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه با رد ادعای وزیر خارجه بحرین درباره نقش ایران در انفجار این کشور گفت: تداوم اتهامات به ایران آن هم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت وزیر خارجه ایران به منطقه کاملا هدفمند صورت می گیرد.
به وزیر خارجه بحرین توصیه می‌کنم به جای ایجاد فتنه‌های مذهبی نقش مثبتی در منطقه و کشور خود داشه باشدحسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگو با ، در واکنش به انفجار اخیر در ستره بحرین و ادعای وزیر خارجه این کشور مبنی بر اینکه داعش سنی و شیعه سرشت واحدی دارند و ایران در پشت این اقدام در بحرین قرار دارد گفت: اقدام تروریستی اخیر در بحرین را قویا محکوم می کنیم.
 
وی تاکید کرد: ادعای بحرین مبنی بر دستگیری فردی مسلح و مرتبط با ایران به هیچ وجه صحت ندارد، انتشار این خبرسازی ، اتهام در زمان شروع سفر سازنده و مثبت منطقه ای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که حامل بهترین پیام ها برای منطقه است به حساب می آید و تداوم اتهامات به ایران کاملا هدفمند صورت می گیرد.
 
معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: متاسفانه رفتار طائفی برخی عناصر افراطی در درون حکومت بحرین و توهین عامدانه آنان به اعتقادات مذهبی مسلمانان منجر به ایجاد فاصله عمیق بین حکومت و مردم شده است.
 
امیرعبداللهیان گفت: به وزیر خارجه بحرین نصیحت می کنیم که به جای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در بحرین و منطقه، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد آشتی ملی بین حکومت بحرین و مردمش بیندیشد.
 
وی خاطرنشان کرد: تداوم نقض سیتماتیک حقوق بشر و تشدید فضای امنیتی در بحرین اوضاع را پیچیده تر می سازد، تهران صرفا از راهکار سیاسی در قبال بحرین حمایت می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *