تشدید نظارت دولت بر بودجه انتخابات

16:50 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۰۴۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون سیاسی وزیر کشور گفت: لایحه‌ای برای شفافیت نظارت ها بر بودجه انتخابات و تامین منابع مالی تنظیم و به دولت تقدیم شده است.
به گزارش ، محمد حسین مقیمی در کنفرانس خبری امروز ظهر در استانداری هرمزگان اظهار گفت: لایحه‌ای برای شفافیت نظارت ها بر بودجه انتخابات و تامین منابع مالی تنظیم و به دولت تقدیم شده است.

وی بیان داشت: طی دو سال گذشته در حوزه وزارت کشور بحث و انتقاداتی وارد است که چرا نمایندگان مجلس در همه حوزه ها از اعمال نظر برخوردارند و حتی پائین ترین مقامات محلی در صدد جلب و تامین نظر نمایندگان هستند.

مقیمی ادامه داد: وزارت کشور برنامه و رویکرد خود را به مجلس ارائه داده و بر همان مبنا حرکت می کند.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود:سعی ما بر این است که با افراد اثرگذار و مسئولان محلی تعامل و همفکری داشته باشیم و معنی این تعامل این است که انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری صورت پذیرد و ازطرفی با نمایندگان و مسئولان محلی نیز همفکری شود.

رئیس انتخابات کشور در مورد تغییر مشاوران استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اصول دولت تدبیر و امید شایسته سالاری و انتخاب افراد است که تا کنون در راستای همین سیاست حرکت کرده است.

وی ادامه داد: هیچ برنامه‌ای برای تغییر اشخاص و افراد خاص در هرمزگان وجود ندارد، اما چون مبنای این دولت بر اساس شایسته سالاری است ممکن است افراد شایسته تر جایگزین شوند.

مقیمی ادامه داد:اگر مدیر یا مشاوری نتواند سیاست های دولت را به اجرا درآورد به طور قطع عوض می شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به انتقادپذیری دولت یازدهم بیان داشت: سیاست‌های دولت از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است و باید مدیران در چهار چوب این سیاست‌ها حرکت کنند.

رئیس انتخابات کشور در مورد انتخابات مهم پیش‌رو گفت: وزارت کشور تمهیدات لازم را برای اجرای انتخابات باشکوه اندیشیده است.

وی به عدم اجرای قانون انتخابات استانی اشاره داشت و افزود: این طرح ایرادات بسیار زیادی داشت و به همین دلیل تصویب و اجرا نشد.

 مقیمی با بیان اینکه مدیران باید عملکرد و دیدگاه‌های خود را بیان کنند افزود: مدیران با بیان عملکرد حوزه فعالیت و اظهار نظر در مورد دیدگاه های خود از دولت حمایت کنند.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به تامین صندوق‌های شفاف برای انتخابات پیش رو اظهار داشت: طبق قانون ،چند نمونه از صندوق های شفاف تهیه وجهت  بررسی و تائید به شورای نگهبات تحویل داده شده است تا در صورت تائید در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به شفاف بودن جنس صندوق های رای پیشنهادی یادآورشد: شفافیت این صندوق ها نباید به گونه‌ای باشد که رای های درون صندوق خوانده شود و به بروز مشکلات خاص به ویژه در شهرهای کوچک منجر شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: با بد اخلاقی و بی اخلاقی احزاب برخورد قاطع می‌شود و طبق کمیسیون ماده 10 متخلفان به دادگاه صالحه معرفی و در صورت لزوم احزاب متخلف منحل می‌شوند.

رئیس انتخابات کشور تاکید داشت: تبلیغات زود هنگام تخلف است و توسط مقامات نظارتی و اجرایی رصد و پیگری می‌شود و در زمان تائید صلاحیت ها تاثیرگذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها و مطبوعات نقش فعال و مهمی را در خنثی کردن شایعات ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *