ساخت و ساز در حریم رودخانه ها باید جرم تلقی شود نه تخلف/ لزوم تخریب این سازه‌ها به دلیل تهدید جان مردم

10:59 - 09 مرداد 1394
کد خبر: ۶۳۰۰۰
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تخریب سخت و سازهای بستر روددره و حریم رودخانه ها گفت: این افراد را نه به عنوان متخلف بلکه به عنوان مجرم باید به دستگاه قضائی تحویل داد، زیرا منجر به تهدید جان مردم می شوند.
ساخت و ساز در حریم رودخانه ها جرم است نه تخلف/ لزوم تخریب این سازه هامعصومه آباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به این که ممنوعیت ساخت و ساز در حریم رودخانه ها سال های سال مورد بحث بوده اما هیچگاه به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: این افراد به طور معمول افرادی با توانایی های مالی بالا هستند که به برخی از ابزارهای قانونی با پرداخت پول در قالب جریمه ساخت و ساز دسترسی دارند.

 وی ادامه داد: به این معنی که این افراد، افراد فقیر یا ساکنان روستایی نیستند که در حریم رودخانه ها یا در بستر روددره ها به ساخت و ساز می پردازند، بلکه با مشاهده رستوران های متعدد و متنوع در این نقاط متوجه حجم سرمایه گذاری صورت گرفته بر بستری غیر قانونی می شوید.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این در حالی است که بیشتر این رستوران ها شاخص های معماری و عمرانی را رعایت نکرده و هر یک به تنهایی خطر بالقوه ای برای شهروندان هستند.

آباد با تاکید بر این که در حال حاضر باید ساخت و ساز در حریم رودخانه و در بستر روددره ها را بیش از این که تخلف محسوب کنیم، آنها را به عنوان یک جرم تلقی کنیم، اظهار کرد: زمانی که متخلفان به عنوان مجرم به دستگاه قضائی تحویل داده شوند، دیگر شاهد تکرار اتفاقاتی از این دست که منجر به تهدید جان شهروندان می شود، نخواهیم بود.

این عضو شوای اسلامی شهر با تاکید بر لزوم تخریب ساخت و سازهای صورت گرفته در حریم رودخانه و بستر روددره ها، گفت: این افراد همچنین باید فضای سبز از دست رفته را جبران کنند هر چند که نتوانند آن را به حالت اولیه تبدیل کنند زیرا از دست رفتن پوشش گیاهی در بستر روددره و حریم رودخانه ها خود عاملی برای ایجاد و گسترش سیلاب در سطح شهر ها و بیرون از شهرها است.

رئیس کمیته ایمنی شورای  اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به بحران سیلاب اخیر در انتقاد نسبت به برخورد سطحی صدا و سیما با موضوع مدیریت بحران خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مواقع هشدار سریع نمی توان انتظار زیادی از برخی رسانه ها از جمله رسانه های مکتوب داشت داشت، زیرا مردم به تنها چیزی که در مواقع بحران می توانند دسترسی سریع داشته باشند، صدا و سیما است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *