نقش و اهمیت دادگاه انقلاب بر امنیت اجتماعی

11:37 - 07 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۸۷۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بازدید از دادگاه انقلاب اسلامی تهران گفت: امروز نقش و اهمیت دادگاه انقلاب اسلامی در مقابله با محاربین، مفسدین، گروهک‌های ضد انقلابی و باندهای مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست.
 به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی کل دادگاه‌های عمومی انقلاب تهران «عباس پوریانی» در جمع همکاران اداری و قضایی دادگاه انقلاب با ذکر سخنانی از معمار کبیر انقلاب در وصف دفاع از ارزش‌ها و کیان و تمامیت ارضی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی(ره)، حفظ نظام و ارزش‌های انقلاب را  بیشتر از دیگر چیزها برای ما  با اهمیت  قرار داد به گونه‌ای که حفظ نظام جمهوری اسلامی از واجبات است که قوه قضائیه با درک این مهم  دفاع از این ارزش‌ها را وظیفه خود می‌داند.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خاطرنشان کرد: دادگاه‌های انقلاب اسلامی در برخورد با حوادث مهمی در طول این سه دهه همچون فتنه سال 1388 بسیار مثبت بوده است. 

وی گفت: دادگاه‌های انقلاب اسلامی از ابتکارات امام راحل به شمار می‌روند و آن بزرگوار با اشراف بر اوضاع و احوال دوران پس ز پیروزی انقلاب اسلامی و به‌موقع در جهت حفظ نظام، امر به راه اندازی این دادگاه‌ها فرمودند.

این مقام قضایی تاکید کرد: دادگاه انقلاب اسلامی در کنار رسیدگی قضایی و تعیین مجازات، با صلابت نقش بازدارندگی خود را نیز ایفای کند تا از این طریق نقشه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی به سرعت نقش بر آب شود. 

وی در بخش پایانی سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در خدمات بهتر قضایی در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران اشاره کرد و افزود: ایجاد کمیته کاهش پرونده‌های اجرای احکام  و بررسی علل اطاله دادرسی به همراه رویکرد برنامه محوری در تصمیم گیری‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته عنوان کرد که به زودی آثار مثبت آن را شاهد خواهیم بود.

در این بازدید همچنین رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه معاونین قضایی با تعدادی از مراجعه کنندگان نیز دیدار و دستورات قضایی را صادر کردند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *