انفجار در خط لوله صدور گاز ایران به ترکیه

18:38 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۷۷۸
ترکیه از رخداد انفجار در مسیر خط لوله صدور گاز ایران به این کشور خبر داد.

به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس، وزیر انرژی ترکیه خبر داد انفجاری که در مسیر خط لوله صدور گاز ایران به ترکیه روی داده، باعث قطع صدور گاز از این مسیر از بامداد دوشنبه، ۵ مرداد، شده‌ است.

به گزارش بی بی سی، تانر ییلدیز، وزیر ترکیه‌ای، روز سه‌شنبه گفت که این انفجار که در استان آغری ترکیه و در ۱۵ کیلومتری مرز ایران رخ داده باعث حریق بزرگی شده‌ است.

شرکت دولتی خطوط لوله ترکیه، بوتاس، نیز خبر داد که هم‌اینک آتش‌سوزی در این خط لوله مهار شده و تعمیرات آن آغاز شده، اما زمان جریان یافتن دوباره گاز در لوله مشخص نیست.

به گزارش رادیو فردا، این خط لوله که سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب از گاز ایران را به ترکیه منتقل می‌کند پیش از این در دهه ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۳ بارها توسط شورشیان کرد ترکیه منفجر شده‌ بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار تازه را برعهده نگرفته است، اما وزیر انرژی ترکیه در سخنان خود انگشت اتهام را به سوی شورشیان کُرد ترکیه نشانه رفته است.

رسانه‌های داخلی ترکیه نیز در خبرهای خود حزب کارگران کردستان ترکیه، پ‌ک‌ک، را در مورد این انفجار مقصر دانسته‌اند.

پ‌ک‌ک پیش از این چندین بار، در قالب کارزار مسلحانه خود برای دستیابی به خودمختاری، خط لوله‌های گاز را در این منطقه منفجر کرده‌ است.

این حزب جدایی‌طلب دولت ترکیه را به «همراهی ضمنی» با نیروهای داعش در سوریه متهم می‌کند و معتقد است که ترکیه با این کار باعث در مضیقه ماندن بیشتر نیروهای کُرد سوریه می‌شود.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *