بدهی باشگاه ذوب‌آهن بیش از 20 میلیارد ریال است

12:18 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۶۳۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری میزان: رئیس کمیته انضباطی درباره بدهی باشگاههای لیگ فوتبال گفت: اگر در سه سال گذشته حمایت مسئولین اجرایی برای دریافت مطالبات وجود داشت، اکنون شاهد بدهکار بودن باشگاهها نبودیم.
به گزارش گروه ورزشی ، اسماعیل حسن زاده، درباره باشگاه‌های بدهکار گفت: امسال اتفاق خوش آیندی رخ داده و ما با هماهنگی مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ و بخصوص دبیر کل و رئیس سازمان لیگ برتر، فعالیت متفاوتی را نسبت به سالهای گذشته انجام داده ایم. به طوری که اگر در سه سال گذشته حمایت مقامات اجرایی برای اجرای رای مطالبات وجود نداشت، امسال عزم ، اراده، حمایت و همچنین قول مستقیم دکتر اسدی و مهدی تاج باعث شده تا باشگاههای بدهکار دقیقا با روشی که در جلسات مطرح شده است، قبل از اولین مسابقه باید بخشی از بدهی های خود را تسویه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ضمانت اجرایی این تصمیم این است که به دستور رئیس سازمان لیگ برتر، تیمی که بدهکار است، اگر نامه بلامانع بودن فعالیتش را از کمیته انضباطی دریافت و ارائه نکند، اجازه حضور در اولین مسابقه را نخواهد داشت و مسلم است تیمی که در مقابل حریفش حاضر نشود، نتیجه دیدار سه بر صفر توسط داور اعلام خواهد شد. ما یقین داریم اینبار با حمایت دبیر کل و رئیس سازمان لیگ برتر، حکم کمیته انضباطی در خصوص باشگاههای بدهکار که چند سالی است خاک می خورد، اجرا می شود.

حسن زاده در ادامه درباره فعالیت باشگاههای بدهکار افزود: خوشبختانه با تاکیداتی که صورت گرفته، برخی از باشگاهها در لیگ برتر و دیگر لیگ ها تلاش لازم را برای تسویه بدهی شان انجام داده اند. چند باشگاه کاملا بدهی خود را تسویه کرده و مدارکشان را به کمیته انضباطی ارائه داده اند.چند باشگاه دیگر هم به تدریج اقدام به اخذ رضایت کرده و مدارک لازم را ارائه می دهند. در واقع  بلامانع بودن فعالیت باشگاه بدهکار پس از تسویه کامل، با روشی که پیش بینی شده، صادر میشود. تا به امروز بیش از 10 تیم در اجرای حکم کمیته انضباطی اقدام کرده اند.

رئیس کمیته انضباطی درباره اظهارات برخی از باشگاهها در خصوص میزان بدهیشان گفت: برخی از باشگاهها اگر درباره میزان بدهی خود یا تسویه حساب احتمالی با طلبکاران مدارکی دارند، می توانند آنرا به کمیته انضباطی ارائه دهند و کمیته انضباطی دقیقا بدهی هایی که قطعی و لازم الاجرا شده است را محاسبه  و اعلام کند و اعلام این مبالغ، مطابق آراء قطعی است.

حسن زاده گفت: به عنوان مثال باشگاه ذوب آهن مدعی بوده که برای این باشگاه بدهکاری وجود ندارد در حالی که مطابق آرای قطعی، باشگاه مذکور بیش از 20 میلیارد ریال بدهی داشته که هنوز هم گزارشی مبنی بر پرداخت آن به ما ارائه نشده است.

وی در پایان گفت: چنانچه باشگاهها مدارک و مستندات مربوط به مصالحه و تسویه حساب با طلبکاران را ارائه دهند، کمیته انضباطی مراتب را بررسی کرده و از سقف بدهی هایشان خواهد کاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *