مصالحه 41 درصدی پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف

11:31 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۶۰۶
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: زبیدی‌نیا از مصالحه 41 درصدی پرونده‎‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف استان خوزستان خبرداد و گفت: قضات شورای حل اختلاف این استان 15 هزار پرونده قضایی را در سال 93 مورد رسیدگی قرار داده و مختومه کرده‌اند.
«عبدالعباس زبیدی‌نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته 165 هزار پرونده قضایی وارد شوراهای حل اختلاف استان شده که همین تعداد پرونده نیز با همکاری اعضای شورای حل اختلاف مختومه شده است.

وی گفت: قضات شورای حل اختلاف 15 هزار پرونده قضایی را در سال 93مورد رسیدگی قرار داده و مختومه کرده اند.

معاون قضایی دادگستری استان خوزستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ صلح و سازش گفت: استان خوزستان دارای بافت عشایری است و با توجه به علاقه ای که به دین و مذهب دارند و بنا به فرهنگ و اداب و رسوم گرایش خاصی به مصالحه و صلح و سازش دارند.

رئیس شورای حل اختلاف استان خوزستان در ادامه افزود: خیلی از مصالحه ها خارج از سیستم قضایی و شوراهای حل اختلاف انجام می‌شود که برای نظم و قانونی کردن این اقدامات شعبه ویژه عشایری در استان با عضویت بزرگان عشایر و شیوخ راه اندازی شده است که  هر ماه در نشست ها مصالحه های متعددی انجام می شود که به صورت مشهود در کشور مطرح و قابل بیان است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *