افزایش واردات کالاهایی عجیب به کشور/ «ماژیل» به وفور وارد می‌شود

9:50 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۵۳۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: رییس مجمع عالی واردات در خصوص انواع کالاهای وارداتی به کشور گفت: اخیرا ماژیل قطعه ای برای تولید ال ای دی به وفور وارد کشور می‌شود.
افزایش واردات کالاهایی عجیب به کشور/ «ماژیل» به وفور وارد می‌شودمحمد حسین برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با بیان اینکه بیشترین کالاهای وارداتی کالاهای اساسی است، افزود: قطعات خودرو و تولیدی نیز بیشترین کالاهای وارداتی را تشکیل می دهند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: البته این اواخر قطعه ای به نام ماژیل که برای تولید صفحه ال ای دی استفاده می شود به وفور وارد کشور شده است.

فروکش واردات لوازم خانگی به کشور
به گفته برخوردار لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری که تا کنون بیشترین کالاهای وارداتی بودند، اکنون دیگر در اولویت کالاهای وارداتی نیستند.

عضو اتاق بازرگانی ایران در خصوص وضعیت واردات بعد از توافق هسته ای گفت: با جریان توافق، قطعا در تجارت تسریع خواهد شد به علت اینکه از طریق سوییفت یا از طریق بانک می توان منابع مالی را برای خرید مواد اولیه یا کالاهای مورد نیاز جا به جا کرد.

افزایش واردات مواد اولیه
وی ادامه داد: با تسهیل در حوزه تجارت و واردات مواد اولیه و قطعات تولیدی، قیمت تمام شده کالاها کاهش خواهد یافت و در نتیجه با کاهش قیمت تمام شده، بازارداخلی رونق می یابد.

رئیس مجمع عالی واردات کشور گفت: پیش بینی می شود در ماه های آینده با کاهش 15 درصدی واردات مواجه شویم. 

رییس مجمع واردات با بیان اینکه واردات کالاهای قاچاق فصل به فصل تغییر می کند، گفت: کولرگازی، چوب بستنی و اقلامی از قبیل نوشابه از کالاهای قاچاق مختص تابستان است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *