افشاگری‌ها در خصوص گزارشات احمد شهید برگ زرینی در صداقت ایران در جامعه بین الملل است

12:42 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۵۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه افشاگری‌های اخیر در خصوص گزارشات احمد شهید برگ زرینی در صداقت ایران در جامعه بین الملل است، گفت: دولت مستندات خود را در این خصوص این گزار‌ش‌های دروغین به همراه درخواستی به سازمان ملل ارسال کند.
افشاگری‌ها در خصوص گزارشات احمد شهید برگ زرینی در صداقت ایران در جامعه بین الملل است«محمدعلی اسفنانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به گزارش‌های دروغین احمد شهید در خصوص ایران اظهار کرد:  وقتی ماهیت احمد شهید و گذشته‌اش را بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که توقعی بیش از آن، از این شخص نمی‌رود که گزارشات نقض حقوق بشری را علیه ما منتشر کند.

وی افزود: این اقدام احمد شهید مایه ننگ برای جامعه بین‌الملل است که فردی را با این شرایط به عنوان نماینده خود آن هم در حوزه حقوق بشر، به کشورهای مختلف معرفی می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ما بارها اعلام کرده‌ایم گزارشاتی که احمد شهید جمع آوری و ارسال می‌کند دارای اشکالات جدی است و منشاء و مبنای آن نادرست است، گفت: عمده کسانی که در در گزارشات احمد شهید با آن‌ها مصاحبه شده یا ضد انقلاب بودند و یا تروریست بودن آنها برای دنیا اظهر من الشمس است.

اسفنانی ادامه داد: حتی اگر احمد شهید منابع درستی را برای گزارشات خود در نظر می‌گرفت با خصومتی که علیه جمهوری اسلامی دارد گزارشات را وارونه جلوه می‌داد.

وی افزود: وظیفه دولت است که مستنداتی را به سازمان ملل ارسال کند و بیانیه و قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام تروریست‌های حاکم بر عربستان درخواست کند و هم اعاده حیثیت کند.

عضو کمیسیون قضایی حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: این عمل احمد شهید در حقوق بین الملل و حقوق داخلی ما جرم است و دستگاه قضا می‌تواند بر این قضیه ورود کرده واقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *