نیافتن همسر مناسب و مسائل اقتصادی، مهم‌ترین مشکل جوانان برای ازدواج

18:21 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۴۷۷
خبرگزاری میزان: معاون سابق ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مهمترین موانع ازدواج را چهار مسئله اقتصادی، نیافتن همسر دلخواه، مسائل فرهنگی و آداب و رسوم همچنین مباحث روانشناختی دانست و گفت: مهم ترین مشکل جونان پسر مشکل اقتصادی و دختران نیافتن همسر مناسب است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمود گلزاری در نشست خبری که در موسسه تبیان برگزار شد با اشاره به با اشاره به تحقیق مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در زمینه بررسی نگرش جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده، اظهار کرد: این تحقیق روی سه هزار نفر از جوانان مجرد 18 تا 34 ساله در تمام شهرهای تهران در سال 92 انجام شد که مهم‌ترین موانع ازدواج از نظر آنان شامل مسائل اقتصادی، نیافتن همسر دلخواه، آداب و رسوم فرهنگی و مسائل تربیتی و روانشناختی افراد می شد.

وی بیشترین مشکل ازدواج مردان را با توجه به تحقیق که در سال 92 ارائه داده شده است، مشکلات اقتصادی مطرح کرد و افزود: در مردان مشکل اقتصادی 68درصد ذکر شده بود که 43درصد شامل شغل و 25درصد مربوط هزینه مراسم ازدواج می شود.

معاون سابق ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه مطرح کرد: نیافتن همسر در مردان 12درصد است، مسائل فرهنگی و مشکلات فرهنگی 10درصد مطرح شده و مسائل روانشناختی و تربیتی که ترس از ازدواج و بی اعتمادی به طرف مقابل است 10درصد در سال 92 ارزیابی شده است.

گلزاری با بیان این مطلب که مشکلات اقتصادی برای زنان 18درصد دارای اهمیت است، تصریح کرد: 9درصد از مشکلات اقتصادی زنان شامل شغل و 9درصد هزینه های ازدواج بوده این در حالی است که 36درصد از خانم ها همسر مورد علاقه خود را نمی توانند شناسایی کنند.  این موضوع مسئله اول و جدی خانم ها بود و مسائل فرهنگی دختران 17درصد و مسائل فردی 29درصد ارزیابی شده است.

وی مهمترین موانع ازدواج را چهار مسئله اقتصادی، نیافتن همسر دلخواه، مسائل فرهنگی و آداب و رسوم و مسائل روانشناختی افراد دانست و افزود: با وجود 11.5 میلیون نفر مجرد در کشور ، نیافتن همسر، مشکلات اقتصادی در مردان و نیافتن همسر در زنان مهم ترین عامل تاخیر در ازدواج است،همچنین مشاوره قبل از ازدواج، آموزش‌های بعد از ازدواج و اصرار بر رعایت آداب و رسوم در خانواده‌ها عامل اصلی مانع شدن ازدواج دختران و پسران مطرح شده است.

انتهای پیام/



ایران
|
-
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
امان از بی پولی و رسوم غلط.....
سیروان
|
-
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
عزیزم،مهمترین مشکل جوانان اشتغال،وقتی کاروشغل داسته باشی،ازدواج واین کارای بعدی حل میشه.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *