مبارزه با فقر در عراق مانع جذب جوانان این کشور به تروریست ها می‌شود

16:47 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۴۷۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس مجلس گفت: توسعه اقتصادی و مبارزه با فقر در عراق می‌تواند به جلوگیری از جذب جوانان عراقی به گروه‌های تروریستی کمک کند.

مبارزه با فقر در عراق مانع جذب جوانان عراقی به گروه‌های تروریستی می‌شودبه گزارش گروه سیاسی میزان، هادی حسین سهر حاکم الزاملی رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق صبح امروز دوشنبه پنجم مرداد با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی مراودات برادرانه میان دو کشور گفت: روابط مودت‌آمیز، صمیمانه و تاریخی میان دو ملت ایران و عراق بستر مناسبی برای ایجاد مناسبات پایدار و نزدیک فیمابین در همه زمینه‌ها فراهم ساخته است.

وی همچنین سیاست جمهوری اسلامی ایران را کمک به ایجاد حکومت دموکراتیک و قوی و توسعه پایدار در عراق دانست و از روابط گرم پارلمانی دو کشور با خرسندی یاد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه همگرایی میان گروه‌های سیاسی و اتحاد و همبستگی میان اقوام عراق را لازمه ثبات و آرامش در این کشور دانست و افزود: انسجام و وحدت ملی عراق و مجاهدت مردم این کشور عامل پیروزی‌های اخیر دولت عراق در مقابل گروه‌های تروریستی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رفتار غیرصادقانه ائتلاف ضد تروریسم تصریح کرد: ائتلاف ضد تروریسم با تبلیغات و سرو صدای دروغین نتوانسته کار مهمی در عراق انجام دهد و باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات برای برقراری ثبات و آرامش در عراق استفاده کرد.

لاریجانی در پایان بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی، انتقال تکنولوژی و تجارب میان دو کشور تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: توسعه اقتصادی و مبارزه با فقر در عراق می‌تواند به آبادانی و جلوگیری از جذب جوانان عراقی به گروه‌های تروریستی کمک نماید و امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در این راه می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

در ادامه این دیدار رئیس کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق، روابط دو کشور را برادرانه خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم در منطقه می‌باشد و پایگاه قابل اتکایی در مقابل گروه‌های ترویستی برای دولت و مردم عراق محسوب می‌شود.

وی  بحران اخیر در منطقه و به ویژه در عراق را سیاست کشورهای مستکبر دانست و افزود: تقویت داعش و کمک به این گروه توریستی در عراق ادامه سیاست ایجاد بحران در تمامی کشورهای اسلامی توسط برخی کشورهای زورگو می‌باشد.

وی در پایان بر تقویت و تحکیم همکاری‌های مشترک دفاعی و امنیت میان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند کمک فراوانی در بازسازی ارتش عراق و مبارزه با گروه‌های تروریستی به دولت عراق نماید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *