اهتمام جدی برای دفع فتنه منطقه‌ای داعش باید با قوت بیشتری تداوم یابد

16:08 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۴۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه خبر پیروزی‌های اخیر علیه تحرکات تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه موجب خرسندی مردم ایران شده است، گفت: اهتمام جدی برای دفع فتنه منطقه‌ای داعش باید با قوت بیشتری تداوم یابد.
اهتمام جدی برای دفع فتنه منطقه‌ای داعش باید با قوت بیشتری تداوم یابدبه گزارش گروه سیاسی میزان، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دیدار "هادی حسین سهر" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق با اشاره به اشتراکات متعدد دینی، تاریخی، فرهنگی بین مردم دو کشور ایران و عراق، گفت: وجود اشتراکات فیمابین و اهمیت ارتباطات تاریخی بین مردم دو کشور آنها را بیشتر به هم نزدیک ساخته است.

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ای به‌ویژه در عراق و سوریه، اظهار داشت: خبر پیروزی‌های اخیر علیه تحرکات تروریست‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه، موجب خرسندی مردم ایران شده است و اهتمام جدی برای دفع کامل این فتنه منطقه‌ای باید با قوت بیشتری ادامه یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، افزود: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی پشتیبان مردم غیور عراق در مقابله با توطئه‌های طراحی شده علیه حاکمیت ملی و وحدت مردم عراق هستند و داعش را دشمن بشریت می‌دانند.

جلالی در این راستا از سیاست سکوت و انفعال کشورهای غربی از قبیل ارتکاب جنایات آشکار تروریستی داعش در عراق و سوریه انتقاد کرد.

وی همچنین نسبت به برگزاری باشکوه و موفقیت‌‌آمیز یازدهمین کنفرانس آتی و کمیته‌های جانبی اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) طی سال جاری در بغداد ابراز امیدواری کرد و گفت: برگزاری موفق این کنفرانس در مقطع حساس کنونی برای جهان اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین ناصر سودانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان، گفت: نقشه‌های مذبوحانه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان با شکست مواجه شده و سبب گردید بیداری و تنفر از توطئه‌های آنان در بین مردم کشورهای منطقه افزایش یابد.

وی با تأکید بر لزوم گسترش ارتباطات پارلمانی بین دو کشور ایران و عراق، آن را برای تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف مهم و ضروری ارزیابی کرد.

همچنین "هادی حسین سهر" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور مهم و برخوردار از سابقه تمدنی و دوستی محکم با عراق امروز یاد کرد و گفت: مردم عراق، امروزه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دولت واقعی و صادق خود می‌شناسند و بر این باورند که پشتیبانی‌های مستمر ایران از مردم عراق در مقابله با تروریسم داعش اثرات و نتایج بزرگی به همراه داشته است.

وی ارتباطات پارلمانی بین دو کشور، به‌ویژه در سطح بین‌المجالس اسلامی را خوب و رو به رشد ارزیابی و تأکید کرد: افزایش آمدوشدهای پارلمانی و سیاسی دو کشور به تقویت پایه‌های مبادلات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی منتج می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عراق همچنین ابراز امیدواری کرد که با شکست کامل تحرکات تروریستی در عراق، افق وسیع‌تری برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور همسایه در تمام زمینه‌ها ترسیم شود.

"سهر" در پایان، لزوم ایجاد یک شبکه منسجم تبلیغاتی و رسانه‌ای علیه جنایات ضد بشری داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه را خواستار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *