تقدیر معاون رئیس جمهور از خدمات قوه قضاییه در ساماندهی اسناد و بایگانی‌های راکد

17:04 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۴۵۷
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از خدمات قوه قضاییه در ساماندهی اسناد و پرونده‌های مختومه قضایی تقدیر کرد.
تقدیر معاون رئیس جمهور از خدمات قوه قضاییه در ساماندهی اسناد و بایگانی‌های راکد

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی قوه قضاییه، سید رضا صالحی امیری طی نامه‌ای با اشاره به برخی دستاوردهای طرح ساماندهی اسناد و بایگانی های راکد به صورت ویژه از تعامل و تلاش معاون حقوقی قوه قضاییه و اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قدردانی کرد.

پیش از این نیز قوه قضاییه در سال‌های 91 و 92 از سوی این سازمان به عنوان دستگاه برتر در حوزه ساماندهی اسناد و پرونده های مختومه شناخته و تقدیر شده است.

لازم به ذکر است، هدایت و راهبری پروژه ساماندهی اسناد و پرونده های مختومه دستگاه قضایی بر اساس برنامه سوم توسعه قضایی بر عهده معاونت حقوقی قوه قضاییه نهاده شده است و از ابتدای اجرای این طرح تا پایان خرداد ماه سال جاری، دادگستری های سراسر کشور در فرایندهای مختلف ساماندهی به دستاوردهایی همچون پالایش بیش از 105 میلیون فقره پرونده غیر ضروری از مجموع 130 میلیون فقره پرونده مختومه قضایی؛ پالایش بیش از 8 میلیون فقره پرونده ضروری از مجموع 24 میلیون فقره پرونده مختومه قضایی و همچنین ثبت بیش از 75 میلیون فقره پرونده ضروری و غیرضروری در رایانه از مجموع 155 میلیون پرونده مختومه قضایی دست یافته است.

اسکن بیش از 4 میلیون فقره پرونده ضروری ازمجموع 24 میلیون فقره پرونده مختومه قضایی وانتقال بیش از 2 میلیون فقره پرونده ضروری و مهم وملی از مجموع 24 میلیون فقره پرونده مختومه قضایی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ،امحا بیش از88 میلیون فقره پرونده غیر ضروری از مجموع 130 میلیون فقره پرونده مختومه قضایی از دیگر دستاوردهای این حوزه است.

همچنین در نتیجه فرایندهای یاد شده بیش از 60 هزار مترمربع از فضای اشغال شده بایگانی های راکد دادگستری های سراسر کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری آزاد شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *