تحکیم خانواده برنامه های اصلی شورای فرهنگ عمومی کشور در سال جاری

15:26 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۴۵۲
خبرگزاری میزان: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:دستور اصلی جلسات شورای فرهنگ عمومی در سال جاری تحکیم خانواده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی در نشستی که در موسسه تبیان در مورد سایت همسان گزینی این موسسه برگزار شد، درباره راه اندازی این سامانه اظهار کرد: سایت های همسریابی برخی با مجوز و برخی بدون مجوز مشغول فعالیت هستند. ایندر حالی است که سایت همسان گزینی بعد از انقلاب یکی از سایت های معتبری است که در حال حاضر فعالیت مثبتی را در زمینه کمک به جوانان برای تشکیل خانواده انجام می‌دهد.

وی با بیان این مطلب که شیوه نامه ای به منظور سامان یابی این سایت ها در حال تدوین است، تصریح کرد: تنها برخی از سایت‌های همسر گزینی فعالیت مناسبی دارند.

حجت الاسلام شاهمرادی با تاکید بر اینکه از دید شورای فرهنگ عمومی کشور سایت همسان گزینی که متعلق به موسسه تبیان است مورد تایید است، خاطرنشان کرد: در این سایت آموزش برای انتخاب همسر، مشاوره و راهنمایی صورت می گیرد که به لحاظ علمی دینی دارای یک مترو میزان قابل قبول است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه مطرح کرد: اینکه  خانواده در مباحث فرهنگی و هنجاری ببرای ازدواج فرزندانشان دلسوی می کنند قابل تقدیر است، اما با توجه به اینکه امروزه جوانان در بحث ازدواج گرایش به تکنولوژی و سایت های فعل در این حوزه دارند بهتر است این موارد با آموزه‌های دینی همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستور اصلی جلسات شورای فرهنگ عمومی در سال جاری تحکیم خانواده است، عنوان کرد: ازدواج یکی از آموزه‌های اصلی دین اسلام است که به طور قطع این شورا نیز به آن اهتمام ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام شاهمرادی درباره شیوه فعالیت سایت همسان گزینی خاطرنشان کرد: این سایت با همان نگاه معرفی واسطه‌ها در امر ازدواج با توجه به تکنولوژی روز فعالیت می‌کند.این شیوه با واسطه گری در امر ازدواج با فرهنگ عمومی و دینی کشور مطابقت دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اذعان به این مطلب که بسیاری از طلاق ها در سال های ابتدایی ازدواج رخ می‌دهد گفت: این امر نشان می دهد که زوج ها انتخاب های درستی نداشته اند.

وی در خاتمه افزود: باید با افزایش واسطان در شهرستان ها واستان ها به توسعه و فرهنگ سازی استفاده از این سایت بپردازیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *