شکست در مرصاد دلیل ترور شهید صیاد شیرازی بود

14:48 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۴۳۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: فرمانده نیروی زمینی ارتش، دلایل و بهانه های اصلی ترور شهید صیاد شیرازی توسط منافقین را شکست و ضربه ای دانست که این گروه در عملیات مرصاد در اثر تدابیر و فرماندهی این شهید بزرگوار متحمل شده بودند.
شکست در مرصاد دلیل ترور شهید صیاد شیرازی بود
به گزارش گروه سیاسی ، سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، همزمان با 5 مرداد سالروز شکست منافقین در عملیات مرصاد با اعلام این مطلب گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی که حالت نه جنگ و نه صلح بر مرزها حاکم بود منافقین فعالیتی را در مرزها انجام دادند و شهید صیاد شیرازی که در آن زمان به عنوان بازرس ستادکل نیروهای مسلح مشغول فعالیت بود احساس مسئولیت کرد و برای بررسی وضعیت، خود را به منطقه رساند.

وی گف: شهید صیاد شیرازی با شناخت خوبی که از منطقه و نیروها داشت به پایگاه کرمانشاه رفت و با بالگرد 214 هوانیروز عملیات شناسایی از منطقه را انجام داد و در نهایت با ساماندهی و تدابیر ویژه خود با کمک و هدایت نیروها، ضربه مهلکی در عملیات مرصاد به منافقین وارد کرد و منافقین مجبور به عقب نشینی شدند.

فرمانده نیروی زمین ارتش با اشاره به نقش نیروهای مردمی و سپاه در عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: همه نیروهای مردمی و سپاه در عملیات مرصاد نقش آفرینی کردند اما شهید صیاد شیرازی با توجه به هدایت و راهبری بالگردهای کبرا در این عملیات ضربات جبران ناپذیری به منافقین وارد کرد که کینه ای در دل آنها کاشت.

پوردستان تصریح کرد: به دنبال این موضوع منافقین منتظر فرصتی بودند تا صیاد شیرازی را به شهادت برسانند که سرانجام در 21 فروردین 78 موفق به انجام این کار شدند ، در حقیقت دلیل اصلی ترور هم ضربه ای بود که به منافقین در عملیات مرصاد وارد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره توانمندی نظامی منافقین در آن دوره زمانی اظهار داشت: ظرفیت نظامی عظیمی به نام منافقین در عراق وجود داشت، این گروه تروریستی افراد دست و پا بسته ای نبودند، به شخصه با تعدادی از دستگیر شدگان مصاحبه داشتم. این مصاحبه ها نشان داد که این افراد از نظر نظامی توانمند بودند و برای ضربه به کشور همه جانبه وارد.

وی در پایان افزود :هر یک از این افراد تخصص های ویژه ای داشتند از رانندگی ماشین سنگین گرفته تا رانندگی تانک، خدمه تانک، توپچی که از تمام سلاح ها آگاهی داشتند و این موضوع به ما نشان داد که با دشمن قوی و آماده ای  مواجه هستیم.اما به حول و قوه الهی و با تدابیر افرادی مانند شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان توانستیم بر گروه منافقین پیروز شویم.

  انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *