ساخت و ساز غیراصولی و قطع درختان مسیر رودخانه علل اصلی وقوع سیل در کرج/ نتیجه بازرسی‌ها به زودی اعلام می‌شود

14:12 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۳۸۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: شاکرمی از ورود دادستانی استان البرز و سازمان بازرسی در موضوع سیلاب در روستای سیجان خبرداد و گفت: بزودی نظرات کارشناسی بازرسان درباره علت سیلاب اخیر مشخص ‌می‌شود.
«حاجی رضا شاکرمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی قضایی میزان با اشاره به اینکه بزودی نظرات کارشناسی قطعی بازرسان درباره علت سیلاب مشخص ‌می‌شود، گفت: دادستانی کرج با همکاری سازمان بازرسی به بررسی این مسئله پرداخته است و مواردی که مربوط به قصور سازمان‌ها و ادارات باشد، با قطعیت دنبال می‌شود. 

وی علت اصلی سیلاب در روستای سیجان را بی احتیاطی و ساخت و ساز غیراصولی در مسیر رودخانه اعلام کرد و افزود: ساختمان سازی‌‌های غیر اصولی در مسیر رودخانه فصلی سیجان و ساخت پل‌های غیر استاندارد و غیر اصولی بر روی این رودخانه و همچنین عدم رعایت حریم و بستر رود تنها بخشی از علل سیل در این استان بود.

شاکرمی اظهار کرد: در کنار این موضوع قطع درختان مسیر رود خانه، مستحکم نبودن سنگ‌ها و سست بودن خاک منطقه در مسیر رود نیز بخشی دیگر از علل این سیل بودند.

وی گفت: در این میان اداره کل منابع طبیعی و سازمان آبخیزداری استان هم مقصر بود؛ زیرا در موضوع تجاوز به حریم و بستر رودخانه باید نظارت بیشتری صورت می‌گرفته است.

دادستان کرج با اشاره به بی احتیاطی مردم در وقوع این حادثه تصریح کرد: بیشتر علل این آسیب به خاطر بی احتیاطی خود مردم بوده است؛ زیرا بسیاری از اهالی به یکدیگر در خصوص وقوع سیل هشدار داده بودند.

 وی در پایان تاکید کرد: خاک بدون استحکام، سنگ‌های بزرگ مسیر رود و طبیعت مستعد سیل منطقه هم در این موضوع بی تاثیر نبوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *