کاهش 68درصدی واردات خودرو/ رعایت استانداردهای روز اتحادیه اروپا

13:01 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۳۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از کاهش 68 درصدی واردت خودرو طبق آمار گمرک و در2 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش ، امیر حسین قناتی گفت: استاندارد ها و شاخص‌های مورد انتظار برای تولید انواع خودرو در قوانین و آیین نامه های مرتبط مشخص شده و رعایت آنها در تمامی محصولات عرضه شده، الزامی است.

وی افزود: این موضوع توسط مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط زیست  به طور پیوسته مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.

قناتی اضافه کرد: یکی از قواعد و معیارهای ارزیابی سطح کیفی خودروهای تولید داخل، استانداردهای ایمنی و کیفی است که مطابق استانداردهای روز اتحادیه اروپا (شامل55 سرفصل) توسط سازمان ملی استاندارد کنترل می شود.

وی تصریح کرد: فرآیند تطابق تولید (COP) با محصول نمونه اولیه (TA) نیز بصورت مستمر پایش می شود تا در این زمینه و در این فرآیند نزول از معیارهای کیفی اولیه محصول اتفاق نیفتد.

به گفته مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست نیز بر استانداردهای آلایندگی انواع خودرو نظارت مستمر دارد  و در صورت مغایرت هریک از محصولات با استاندارد های مصوب، اقدام به توقف شماره گذاری  کند.

وی همچنین اعلام کرد: به طور مستمر ارزشیابی محصول نیز، با انجام آزمون، وفق استاندارد های ذکر شده با تمرکز بر  ایرادات عملکردی و همچنین رعایت میزان آلایندگی و معیار مصرف سوخت منطبق با استاندارد آلایندگی صورت می گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *