رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفیر ایران در کویت: ایران آماده انتقال تجربیات هسته‌ای خود به همسایگان است

13:01 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۳۷۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سفیر ایران در کویت گفت‌وگویی با روزنامه الجریده این کشور انجام داد و درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران و غرب صحبت کرد.
به گزارش، علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت گفت‌وگویی با روزنامه الجریده این کشور انجام داد و درباره مسائل مختلفی از جمله توافق هسته‌ای ایران و غرب صحبت کرد.

عنایتی در پاسخ به این سوال روزنامه مذکور که آیا آماده انتقال تجربه‌های هسته‌ای خود به همسایگانتان هستید، گفت: بله البته ما برای این موضوع آماده‌ایم. این همان موضوعی است که  علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای به آن اذعان کرد و اکنون به یک پرونده تجاری و تکنولوژیک تبدیل شده و این تجربه‌ها در دسترس همه است و ایران می‌توند تجربه‌های خود را در این زمینه حتی در زمینه پزشکی هسته‌ای (به دیگر کشورها) منتقل کند. ما در صدد ایجاد بزرگترین بیمارستان هسته‌ای با هزینه یک میلیارد دلار آمریکا هستیم.

سفیر ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه یا پیش‌بینی می‌کند توافق هسته‌ای راه‌حلی برای پرونده‌های پیچیده‌ای مانند سوریه، لبنان و عراق باشد یا اینکه فقط مختص به موضوع هسته‌ای بوده، گفت: در این مذاکرات فقط درباره پرونده هسته‌ای صحبت کردیم اما این امکان را داریم که در هر گفت‌وگو یا همکاری منطقه‌ای که منجر به راه‌حل‌هایی برای ثبات بیشتر منطقه شود،‌ وارد شویم.

عنایتی درباره تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی ازجمله «اشتون کارتر» مبنی بر اینکه گزینه نظامی همچنان درباره ایران مطرح است گفت: آنها این ادعاها را دارند اما این ادعاها، زندگی در یک دور باطل است.

سفر ایران تاکید کرد که دیگر جنگ در مطقه کافی است و همه کشورهای منطقه باید برای رشد اقتصادی و تجاری و غیره متحد شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *