طرح جدید مجلس برای سدسازی بیشتر

11:40 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۳۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص طرح جدید مجلس در مورد مهار آب‌های سطحی گفت: طرح جدید مجلس در کمیسیون انرژی برای مهار آب‌های سطحی که به زودی در صحن علنی خواهد آمد و ابلاغ خواهد شد.
طرح جدید مجلس برای سدسازی بیشترامیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در خصوص طرح مذکور گفت: این طرح، طرحی است که به صورت طرح جمع آوری آبهای باران سطحی در سراسر کشور با ایجاد سدهای خاکی با هزینه پایین، مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: منابعی که در مکان‌هایی که آب به آن سمت جاری شده به صورت ثقلی می آید، سپس در منابع داخل زمین جمع می شود، که هزینه بسیار کمی هم دارد و در نهایت در بخش هایی که سالانه مقادیر زیادی بارندگی رخ می دهد این طرح اجرا می‌شود.

احداث شد خاکی ساده ترین راه
به گفته سلطانی احداث سدهای خاکی ساده ترین راهی است که می توان در حال حاضر و با توجه به شرایط بحرانی آب، انجام داد.

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عمکلرد وزارت نیرو در خصوص مهار آبهای سطحی گفت: هدر رفت آبهای سطحی برای حل مشکل مردم باید توجه بهتری می شد تا مشکلی از مشکلات مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: به هر حال وزارت نیرو می توانست در این چند سال توجه بهتری به این حوزه داشته باشد و جلوی این ضایعه را بگیرد اما متاسفانه عملا، اقدامی انجام نداده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *