اشتراکات و منافع فراوان برای توسعه روابط همه‌جانبه و دراز مدت میان دو کشور وجود دارد

11:00 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۳۱۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: روز گذشته، سفیر روسیه با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران دیدار و درباره توسعه روابط دو جانبه و به ویژه همکاری های منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش ، روز گذشته، "لوان جاگاریان"، سفیر روسیه با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران دیدار و درباره توسعه روابط دو جانبه و به ویژه همکاری های منطقه ای بحث و تبادل نظر کرد.

ولایتی در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و جایگاه منطقه ای و بین المللی دو کشور ، ضرورت توجه به توسعه روابط همه جانبه و بلند مدت را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر دو کشور دارای ظرفیت های فراوان و ارزشمندی در منطقه و جهان بوده و می توانند در حل و فصل مشکلات منطقه ای و بین المللی همکاری های جدی را برنامه ریزی و اجرا نمایند.

وی افزود: برخی دیدگاه های دولت های غربی دولت های مرتجع منطقه و امریکا در تقسیم گروه های تروریستی به میانه رو و افراطی که بسیار مضحک بوده، چرا که تروریست با هر دیدگاهی ، تروریست بوده و تفاوتی میان آنان وجود ندارد.

ولایتی اظهار کرد: این تقسیم بندی تنها بهانه ای است برای مبارزه ظاهری با یک گروه در عین حمایت از دیگر گروه ها، برای ادامه حیات و فعالیت شیطانی گروه های افراطی و تکفیری در منطقه، لذا معتقدیم علاوه بر داعش که مورد حمایت اسرائیل، امریکا و برخی کشورهای منطقه است باید با هرگونه افراط گرایی و هر نوع گروه های تروریستی مبارزه نمود و با تقسیم آنان نمی توان بهانه ای برای مبارزه با یک گروه ایجاد و گروه دیگری را از دستور کار مبارزه خارج نمود و بلکه مورد حمایت قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در برخی کشورهای منطقه اشاره و گفت: همکاری با عراق و سوریه بر اساس درخواست دولت های مستقر و قانونی بوده و این در حالی است که  برخی کشورهای مرتجع منطقه بدون هیچ دلیل و مجوزی نسبت به آموزش، تجهیز و اعزام گروه‌های تروریستی که امروز شاهدیم از بیش از ٧٠ کشور هستند، در امور داخلی این کشورها مداخله نموده و  ملت مظلوم سوریه، عراق و یمن را به خاک و خون می کشند و باید برای مبارزه با مصادیق مختلف تروریسم در منطقه چاره اندیشی کرد و جدیت لازم را به کار برد.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز رئیس جمهور قانونی سوریه حتما توانمندتر از گذشته و با تاکید بر مواضع محور مقاومت حضور دارد و اغلب کشورهایی که در ژنو یک، دو و ... حضور داشتند به جای راه حل سیاسی مناقشات از تروریست ها حمایت نموده اند و اگر به همان روش و رویه خود ادامه دهند نمی توان انتظار جدی در مبارزه با داعش و گروه های افراطی را شاهد بود و با شکست مواجه خواهد شد.

ولایتی ظرفیت ها و منافع دو کشور را برای توسعه هر چه بیشتر روابط مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایران و روسیه زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های بلند مدت و همه جانبه داشته و بنده هم در دیدار با رییس جمهور روسیه در این زمینه گفتگو داشته ام و بسترها و علاقه مندی های دو طرف برای تحقق این مهم مهیاست که باید با گام های بلندتری برنامه ریزی و پیگیری نمود.

در ابتدای این دیدار سفیر روسیه گزارشی از همکاری های دو کشور ارائه و بر ضرورت همکاری های بیش از پیش به ویژه در مبارزه با داعش و استفاده از ظرفیت های دو طرف تاکید کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *