آزادی 1080 زندانی در ماه مبارک رمضان

10:24 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۹۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ستاد دیه کشور اعلام کرد: مردم نوع‌دوست ایران اسلامی در ماه مبارک رمضان با کمک 47 میلیارد تومانی خود زمینه آزادی 1080 زندانی جرایم غیرعمد را در سطح کشور فراهم کردند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، ستادهای دیه شعب استانی با برپایی 263 جشن گلریزان و جمع آوری مبلغی معادل 47 میلیارد و 350 میلیون تومان با الویت بخشی به سرپرستان خانواده و زندانیان زن کشور، موجبات رهایی 1080  زندانی نیازمندی را فراهم کردند که نه از روی سوء نیت مجرمانه، بلکه بر حسب یک اتفاق ناخوسته و غیرقابل پیش‌بینی روانه زندان شده بودند.

مبلغ کل بدهی این زندانیان واجد شرایط معادل 700 میلیارد ریال بود که با همکاری خوب شکات شریف، طلبکاران و اولیای دم این مبلغ تا میزان 47 درصد با گذشت رضایتمندانه این افراد کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که ماه رمضان سال گذشته با برگزاری 173 جشن گلریزان در کشور و جمع آوری مبلغ معادل 300 میلیارد ریالی تنها 512 نفر از زندانیان تحت حمایت ستاددیه از بند حبس استخلاص یافته بودند.

از مجموع مبلغ اهدایی از سوی نیکوکاران کشوری به ترتیب استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، ‌آذربایجان شرقی، سیستان‌وبلوچستان و خراسان‌رضوی بیشترین کمک مردمی را در جشن‌های گلریزان برگزار شده به خود اختصاص داده‌اند.
در طول ماه مبارک رمضان، استان بوشهر با برگزاری 25 جشن و استان‌های خوزستان و سیسستان و بلوچستان به ترتیب با 21 و 19 همایش و اصفهان و فارس نیز با 16 و 15 مراسم ، میزبان بیشترین تعداد جشن گلریزان در بین استان‌های کشور بودند.

از نکات قابل توجه اینکه خوزستان با جمع‌آوری مبلغی معادل 42 میلیارد ریال و استان محروم سیستان و بلوچستان با  2 میلیارد و 140 میلیون تومان، در جلب مشارکتهای مردمی بیش از حد انتظار ظاهر شدند.

در کنار کمک 700 میلیون تومانی رهبر فرزانه انقلاب در طی جشن‌های گلریزان 7 ساله‌ اخیر ستاد دیه ، در«بیست و هشتمین جشن‌ گلریزان» این نهاد مردمی که در رمضان سال جاری برگزار شد، رئیس‌جمهور با اختصاص 140 میلیون تومان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با کمک50 میلیون تومانی و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اهدای 50 میلیون تومان در امر آزادی زندانیان دربند جرائم غیرعمد مشارکت داشتند.

ستادهای دیه شعب استانی طی 5 سال گذشته، با برگزاری بیش از  1300 جشن گلریزان در سطح کشور موجبات آزادی قریب به 40 هزار نفر از زندانیان نیازمند و آبرومند کشور را فراهم نموده‌اند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *