توان دفاعی ایران در منطقه بی رقیب است/ اطلاع آمریکا از عواقب اقدام نظامی علیه ایران

9:57 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۸۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که هیچ‌گاه آمریکا و ابرقدرت‌ها نتوانسته‌اند رقیبی برای آن در منطقه ایجاد کنند.
استراتژی بازدارندگی نامتقارن اقدام نظامی علیه ایران را غیرقابل مدیریت کرده است

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی میزان؛ در تشریح هدف دشمنان درمحدود کردن فعالیت‌های موشکی و دفاعی در شرایط فعلی منطقه‌ گفت: توان دفاعی و انهدام متقابل(بازدارندگی) جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که هیچ‌گاه  آمریکا و ابرقدرت‌ها نتوانسته‌اند رقیبی برای آن در منطقه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آمریکا در دهه 1990 میلادی با شکل گیری اولین جنگ ها علیه‌عراق‌ و جنگ‌های بالکان‌و... همواره‌ از گزینه‌ نظامی‌ علیه‌مخالفان‌ بین‌المللی خود استفاده کرده است، اما جمهوری‌اسلامی ایران تنها کشوری بود که آمریکا حتی در دوره اوج نظامی گیری‌های بوش به این نتیجه رسید که نمی‌تواند علیه آن ازگزینه نظامی استفاده کند، زیرا به لحاظ ظرفیت‌های دفاعی و استراتژی بازدارندگی نامتقارن نتیجه چنین اقدامی برای آنها قابل مدیریت نیست.

این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: دشمنان در طول این سال‌ها به این جمع بندی رسیده اندکه برای مهار قدرت ایران در منطقه باید محدودیت‌هایی را برای قدرت استراتژی بازدارندگی نامتقارن جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

این عضو هئیت علمی دانشگاه افزود: بنابراین امروز آنها سعی می کنند با مطرح کردن بحث‌های موشکی و ایجاد محدودیت‌هایی برای این حوزه در جریان یک مذاکره دپیلماسی به نحوی یکی از پایه های استراتژی بازدارندگی نامتقارن یعنی دفاع موشکی ایران را محدود کنند.

فلاحت پیشه در پایان بیان کرد: درجریان بررسی مسائل امنیتی و دفاعی در منطقه نباید از دو لایه عرب مترجع و صهیونستی منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی نیز غافل بود، زیرا آنها می‌داند در صورت شکل گیری یک توافق خوب هسته‌ای و حتی یک جنگ سرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با توان موشکی خود برتری امنیتی را خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *