پول‌های ایران در هند وچین حبس شده نه بلوکه/جنس بنجل‌گران به‌جای پول نقد!

9:07 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۶۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: طبق گفته طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی پول های ایران در چین بلوکه نشده است و چینی ها قصد دارند پول های ایران را جنس بنجل آن هم با قیمت گران بازگردانند.
پول‌های ایران در هند و چین حبس شده نه بلوکه/ جنس بنجل گران به جای پول نقد!به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در حال حاضر بخشی از دارایی و پول های ایران در کشورهای مختلف بلوکه شده است که با رفع تحریم ها، پول های بلوکه شده آزاد خواهد شد اما جنس پول های ایران که در هند و چین است فرق دارد، شاید بتوان نزدیکترین لغت برای آن را واژه حبس به کار برد.

طبق گفته طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی، دارایی های ایران در کشوری مانند چین به عنوان دارایی های بلوکه شده منظور نمی شود زیرا بر اساس قراردادی که دولت قبل با چینی ها منعقد کرده است دارایی های ایران در وضعیت بدتر از بلوکه قرار گرفته است.

پول بلوکه شده یک زمانی آزاد خواهد شد اما چینی ها، قصدی برای پرداخت پول ها ندارند و بعد از رفع تحریم ها هم پس نخواهند داد و به جای آن جنس بنجل گران به ایران پس خواهند داد.

 پول هایی که بدتر از پول‌های بلوکه شده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در مورد پول های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف گفت: چین باید پول نقد به ایران بازگرداند.

موسی الرضا ثروتی درباره اظهارات برخی دولت مبنی بر بازپرداخت پول های بلوکه شده از طریق واردات کالاهای بی کیفیت بیان کرد: بر اساس قوانین بین المللی تجارت، هیچ کشوری حق ندارد چنین ادعایی کند و تصمیم گیری برای بازپردخت آن بر عهده دولت ایران است.

جلوگیری از واردات جنس های بنجل
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که دولت از واردات جنس های بنجل و بی کیفیت به جای پول نقد خودداری کند.

ثروتی افزود: پول های بلوکه شده باید صرف اشتغال زایی و رونق اقتصاد کشور شود که این امر در گرو جلوگیری از واردات بی رویه است.

.........

مهدی دهقان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *