اقتدا به «آقا»

8:56 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۵۷
خبرگزاری میزان: وجوه اشتراک در فهم طاغوت و تکلیف ملت‌های مستضعف در مقابل استکبار موجب می‌شود که مواضع رهبر انقلاب بدون کم و کاست در سخنان سید مقاومت شنیده شود.
اقتدا به «آقا»

به گزارش گروه فضای مجازی ؛ همزمان با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، مواضع دو کانون اصلی محور مقاومت (ایران و حزب الله لبنان) درباره لزوم ادامه مبارزه با استکبار به محور اصلی رسانه‌های خبری تبدیل شده است. سخنان چندی پیش رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تداوم مبارزه با استکبار جهانی که امروز «مصداق اتمّ»‌ آن آمریکاست از آن جهت است که مفهوم استکبار در هر دوران ممکن است مصداق خاصی داشته باشد و از سوی دیگر نشانگر این حقیقت است که مبارزه با این ضدّ ارزش، تکلیفی وحیانی و قرآنی است. از آنجا که هر دو واژه طاغوت و مستکبر در ارشادات قرآنی تصریح شده است، آموزه‌های الهی و تاکیدات آیات نورانی قرآن، نبرد دائمی با مستکبرین با شیوه‌های مختلف، در زمان‌های مقتضی، با ساز و کار، طرح‌ها و نقشه‌های متناسب در حد و تکلیف را نه تنها به مومنین تعلیم می‌دهد بلکه آن را امری مفروض و واجب بر می‌شمارد.

تاکید چندباره مقام معظم رهبری در مقطع کنونی ناظر به این واقعیت است که گفتگوی ایران با گروه 1+5 در یک موضوع -آنهم فقط هسته‌ای-  و نه در موضوعات مرتبط با جهان اسلام و منطقه، شائبه اتمام گفتمان استکبارستیزی و کنارگذاشتن شعارهای اصولی انقلاب را برای برخی متوهمین داخلی و خارجی به وجود نیاورد. ریشه این رویکرد را باید در تکلیف الهی برای مقابله با زورگویان و ستمگران جستجو کرد و برخلاف اندیشه برخی نابخردان، این امر تاکتیک سیاسی و مقطعی نیست که گاهی بر سر آن بجنگیم و زمانی با گفتگو آن را فدای مصالحه و مفاهمه هسته‌ای نماییم. چرا؟ زیرا ایران اسلامی‌ می‌تواند بر اساس مصالح عالیه‌ نظام، پاره‌ای از حقوق خود را - در قالب «نرمش قهرمانانه» برای واگذاری برخی موارد در ازای به دست آوردن امتیازاتی مهم‌تر - واگذار کند اما الزامات دینی و سیاسی کشورمان اجازه عدول از سیاست راهبردی حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با استکبار را به هیچ وجه نمی‌دهد. به همین دلیل است که معظم له بارها تاکید فرموده‌اند که گفتگوی ما با غرب تنها حول محور موضوعات هسته‌ای است و در مسائل دیگر، موضع‌گیری، قرائت، نگاه و عملکرد ما با استکبار به خصوص آمریکا، صد و هشتاد درجه تفاوت دارد.

با این نگاه است که می‌توان موضع رهبر معظم انقلاب در اوج مذاکرات هسته‌ای و احتمال ثمردهی آن مبنی بر تعطیل ناپذیر بودن مبارزه با استکبار را تحلیل و تبیین نمود. انفجار این بمب خبری باعث حیرت بسیاری در داخل و خارج از کشور گردید زیرا تبلیغات سنگین چندساله اخیر، اینگونه تلقین می‌کرد که با حصول توافق هسته‌ای، ایران ناچار است در مسیر مصالحه با آمریکا قرار گیرد و دست از شعارهای استکبارستیزانه بردارد. روشن است بوق‌های رسانه‌ای، هدفی جز القای ترس و نگرانی در جبهه مقاومت نداشتند و تمام همّ خود را بر ایجاد شبهه فراموش شدن این جریان مبارز از جانب ایران قرار داده بودند. بر این اساس، رهبر انقلاب با تاکیدات مقتدرانه خود پیام روشنی به جبهه مقاومت اعم از حزب‌الله لبنان، مقاومت فلسطین، عراق، یمن و بحرین ارسال نمودند و با تاکید بر پرداخت بهای پشتیبانی از مجاهدین، آنان را از حمایت‌های مجدّانه و دائمی ایران مطمئن کردند که سیلی محکمی بر دهان و چهره‌ کریه استکبار و اذناب آنان در منطقه به شمار می‌آید.

از این رهگذر، سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سخنرانی‌های اخیر خود از موضع مقتدرانه و راهبردی مقام معظم رهبری تقدیر کردند و بر این واقعیت تصریح نمودند که ایران بدون توجه به نتیجه توافق هسته‌ای بر حمایت خود از جبهه مقاومت ادامه داده و خواهد داد. حقیقت این است که به فرض اجرایی شدن توافق، موضع ایران تقویت خواهد شد زیرا دشمنان ما از تقویت مالی ایران و ادعای سرازیر شدن منابع مالی به یمن، سوریه و لبنان نگران نیستند بلکه به عکس، آنچه که آنان را پریشان می‌کند، تقویت نفوذ معنوی ایران به واسطه به کرسی نشانده شدن اراده کشورمان با هدایت رهبر انقلاب در مسئله هسته‌ای است. کشورهای مستکبر به حق غنی‌سازی ایران و رسمیت یافتن چرخه کامل سوخت هسته‌ای اقرار می‌کنند و این پیروزی اخلاقی، قانونی، سیاسی و حقوقی ارزشی بسیار بیشتر از داد و ستد مالی مترتب بر آن را دارد.

برهمین اساس، سخنان دو روز پیش سید حسن نصر‌الله با تکیه بر این پیروزی و با نگاه به مواضع اخیر رهبر انقلاب ایراد گردید، زیرا مقاومت اسلامی لبنان مولود مبارک و نورانی انقلاب اسلامی بوده و همواره پای بر جای پای رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده است. وجوه اشتراک در فهم طاغوت و تکلیف ملت‌های مستضعف در مقابل استکبار موجب می‌شود که مواضع رهبر انقلاب بدون کم و کاست در سخنان سید مقاومت شنیده شود. مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر معرفی آمریکا به عنوان جنایتکار دارند، از آن رو که دست پیدا و پنهان شیطنت‌های آمریکا و اذناب مرتجع این کشور، در آتش‌افروزی‌های منطقه اعم از جنگ‌های طایفه‌ای، قومی، مذهبی و نژادی به روشنی قابل رؤیت است.

بنابراین، حل و فصل موضوع هسته‌ای حلال تمام مشکلات نیست و نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را از مواضع به حق و قرآنی و الهی خود منصرف نماید. عنایت به چنین راهبردی است که تاکید دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود بر ادامه نبرد با استکبار و شیطان بزرگ  را موجب گردید  و صریحا اظهار نماید: « آمریکا قبل و بعد از توافق هسته‌ای، شیطان بزرگ است» و اینجاست که پیروی از خط ولایت فقیه را مایه مباهات و افتخار مقاومت اسلامی لبنان دانست. در نتیجه بسیار طبیعی است که خواستگاه فکری، موضع و عملکرد حزب‌الله لبنان در عرصه مبارزه میدانی با جریان تکفیری، داعشی و صهیونیستی همان خواستگاه جمهوری اسلامی باشد. این سخنان، ترجمان همان موضع‌گیری مشترک ایران و حزب‌الله و به بیان گویاتر، اقتدا سیدحسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

تاریخ، همواره مشحون از صحنه‌های تعارض حق و باطل بوده و از این منظر است که نبرد آرمانی و ابدی جبهه مقاومت در عرصه‌های گوناگون ادامه خواهد داشت و هیچگاه امتداد خط فکری جبهه طاغوت با جبهه الهی به یک نقطه منتهی نمی گردد.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *