2 سال، حداکثر مهلت اوراق تسهیلات مسکن

4:00 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای در مورد مهلت نقل و انتقال، هبه و استفاده از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن شفاف سازی کرد.
به گزارش ، پیرو بازگشایی نماد اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تیر ماه 1394 با نماد «تسه 9404»، بدین وسیله، مهلت اعتبار اوراق نامبرده جهت «نقل و انتقال و هبه» و همچنین مهلت استفاده از این اوراق به منظور دریافت تسهیلات مسکن، به همراه مهلت اعتبار سایر اوراق گواهی تقدم استفاده از تسهیلات مسکن موجود در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، اعلام می‌شود.

نماد معاملاتی هر سری از اوراق، یک ماه قبل از سر رسید نهایی اعلام شده توسط بانک مسکن، در فرابورس متوقف شده و دارندگان اوراق ظرف یک ماه آخر صرفاً می‌توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن و در چارچوب مقررات برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

همچنین با توجه به شکایت برخی از دارندگان این اوراق که ظرف مهلت مقرر نسبت به تشکیل پرونده و استفاده از این اوراق  یا فروش آن اقدام نکرده‌اند، همانگونه که قبلا نیز در اطلاعیه‌های فرابورس ایران اعلام شده بود، مدت اعتبار این اوراق از تاریخ صدور آن، که در متن «گواهینامه نقل و انتقال و سپرده‌گذاری» تحت عنوان «امتیاز تسهیلات مسکن (ماه) (سال)» قید شده است، حداکثر دو سال است  و این مدت با نظر بانک مسکن و در شرایط خاص حداکثر تا دو دوره 6 ماهه قابل تمدید است و تمدید این مهلت برای بیش از سه سال، به دلیل مقررات بانک مرکزی به هیچ عنوان برای بانک مسکن امکان‌پذیر نیست.

بانک مسکن تا کنون در چهارچوب اختیارات قانونی به صورت موردی، نسبت به تمدید مدت اعتبار برخی از این اوراق اقدام کرده است. اما طبق اطلاعات دریافتی از بانک مسکن، این بانک در حال حاضر هیچگونه برنامه‌ای برای تمدید مهلت اوراق موجود ندارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *