رونق حمل و نقل عمومی پس از رفع تحریم ها/ تاکید بر حذف عوارض گمرکی برای ورود به بازارهای جهانی

0:15 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۱۷
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به رونق حمل و نقل عمومی پس از رفع تحریم ها، گفت: اگر مديران بخش صنعت، دلسوز صنعت حمل و نقل هستند بايد انحصار را از توليدات داخلي برداردند و شرايطي ايجاد شود تا وارد بازار تجارت جهاني شويم، حذف عوارض گمركي از اقتضائات و ملزومات اين مهم است.
به گزارش گروه اجتماعی ، حامد قادر مرزي با ابراز امیدواری نسبت به این که با رفع تحریم ها شاهد رونق در همه حوزه‌هاي حمل و نقل عمومی خواهيم بود، اظهار کرد: براي استفاده از فضاي دوران پس از تحريم، بايد صنايع داخلي كه در دوران تحريم شكل گرفته به حدي تقويت شوند كه توليد داخلي با بازارهاي جهاني قابل رقابت باشد.

وي با اشاره به اين كه البته بايد مسئولان توجه كنند كه لزومي ندارد ايران در همه زمینه ها توليد كننده باشد، اظهار كرد: اين موضوع غير ممكن است و هيچ كشوري در دنيا همه محصولات را توليد نمي‌كند. به جاي آن بايد وارد حوزه‌هاي تخصصي حمل و نقل شويم و خود را در آن حوزه‌ها تقويت كنيم تا از هدررفت سرمايه‌ها جلوگيري شود.

قادر مرزي با بيان اين كه اگر مديران بخش صنعت، دلسوز صنعت حمل و نقل هستند بايد انحصار را از توليدات داخلي بر دارند، تصريح كرد: بايد شرايطي ايجاد شود تا وارد بازار تجارت جهاني شويم، حذف عوارض گمركي از اقتضائات و ملزومات اين مهم است.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر ارتقاي صنايع داخلي خاطرنشان كرد: صنايع داخلي بايد براي رقابتي شدن آماده شده و در حد استانداردهاي جهاني ظاهر شوند.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *