ضرورت توجه مدیران کلانشهرها به اقتصاد شهری

18:29 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۱۴
خبرگزاری میزان: معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با تاکید بر این که مهمترين مولفه در مديريت مطلوب کلانشهرها توجه به دانش کسب درآمد و نحوه هزينه است، گفت: مديريت شهری بدون توجه جدی به اقتصاد شهری بدون معنا است.
تاکید بر توجه مدیریت کلان شهرها بر اقتصاد شهریبه گزارش گروه اجتماعی ، عليرضا جاويد در مجمع عمومی انجمن علمی اقتصاد شهری ايران با اشاره به اينکه حضور در ميان اساتيد مرتبط با اقتصاد شهر يک فرصت بسيار مغتنم و قابل توجه است، گفت: تجربه مديريتی به همه مديران شهری اين موضوع را گوشزد می کند که مهمترين مولفه در مديريت مطلوب کلانشهر ها توجه به دانش کسب درآمد و نحوه هزينه است که به اختصار به آن اقتصاد شهری می گويند.

وی با اشاره به اينکه اگر چه دانش اقتصاد شهری در حوزه دانشگاهی يک رشته نوپا به حساب می آيد، افزود: در حوزه اجرايی قريب به 100 سال است که در شهرها به طور عملی در اين حوزه تصميم گيری و اتخاذ رويه می شود چرا که مديريت شهری بدون توجه جدی به مساله درآمد و هزينه بی معنی است.

معاون شهردار تهران با تاکيد بر اينکه انجمن علمی اقتصاد شهری ايران می توان زمينه ساز ارتباط قوی و جامع مديريت شهری با حوزه های علمی و آکادميک مرتبط با اقتصاد شهر باشد، افزود:به واقع خلاء های جدي در اين عرصه وجود دارد که نيازمند توجه بيش از پيش است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *