رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جذب 70درصد فارغ‌التحصیلان فنی‌وحرفه‌ای در بازار کار

17:30 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۲۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرکزاری میزان: رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: با توجه به رویکردهای دانشگاه در حرفه و مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان، بیش از 70 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ، مسعود شفیعی اظهار کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته از یکی از استان‌های کشور بازدید می‌کنیم تا علاوه بر اینکه از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای استانی قرار بگیریم با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استانی نیز آشنا شویم.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تصریح کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گام‌های خوبی در راستای رفع بیکاری، ایجاد مهارت و افزایش اشتغال و ازدواج در جامعه دارد که به سهم خود با سیاست‌های منطقی توانسته است سن ازدواج در کشور را کاهش داده و مانع افزایش معضلات فرهنگی و اخلاقی در کشور باشد.

وی در ادامه مطرح کرد: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با وجود بقیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سرانه دانشجویی ندارد چون این دانشگاه در سال‌های گذشته وابسته به آموزش و پرورش بوده است.

شفیعی با بیان اینکه ماشین آلات و دستگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فرسوده و قدیمی است، افزود: بیشتر دستگاه‌ها و لوازم آزمایشگاهی این دانشگاه بیش از بیست سال قدمت دارد و باید بازسازی شوند.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای اظهارکرد:  به جرات می‌توان گفت با توجه به رویکردهای این دانشگاه در حرفه و مهارت آموزی فارغ التحصیلان، بیش از 70 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شده‌اند.

شفیعی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پنج سال پیش تاسیس شد ادامه داد: در حال حاضر 95 رشته کاردانی، 50 رشته کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته کارشناسی پیوسته در واحدهای استانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از آمادگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارت و کارآفرینی به فارغ التحصیلان رتبه برتر تمامی دانشگاه‌ها خبر داد.

وی تعداد مراکز دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در آذربایجان شرقی را هشت مرکز اعلام کرد و افزود: از این تعداد، سه مرکز در تبریز و بقیه در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

شفیعی در خاتمه گفت: تبریز شهر بسیار بزرگی است که سوابق درخشانی در تمامی زمینه‌های علمی، اجتماعی، تولیدی صنعتی و اقتصادی دارد ولی آن چنان که باید و شاید پیشرفت چندانی نکرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *