صنعت مخابرات باید توسعه یابد/ ضرورت حمایت از تولید داخل

23:07 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت داشتن برنامه راهبردی برای بخش های صنعتی مختلف گفت: با تدوین برنامه راهبردی مشخص برای صنعت مخابرات می توان چگونگی رشد کیفی، کمی، تکنولوژیکی، میزان صادرات و واردات و تعامل و همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی را به صورت هدفمند تر دنبال کرد.
به گزارش ، محمدرضا نعمت زاده در کارگروه توسعه صادرات غیرنقتی که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات فرآروی صادرات صنعت مخابرات و با حضور فعالان و صاحبنظران این صنعت برگزار شد افزود: ضرورت حمایت از تولید داخل یکی از موضوعات مهمی است که همواره به آن توجه داشته ایم و تلاش می کنیم تا در این جلسات به طرح جامعی از چگونگی رشد و ارتقاء صنعت مخابرات دست یابیم.

وی این صنعت را جزء صنایع دانش بنیان و پیشرفته خواند که می تواند علاوه بر اشتغالزایی رشد ارزش افزوده بیشتری را به دنبال داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با دعوت از صاحبنظران، اساتید فن و فعالان این بخش از صنعت کشور تصریح کرد: ما آمادگی هر نوع همکاری برای پیشبرد اقدامات را داریم لذا از شما فعالین این عرصه تقاضا می کنیم دراین راه با ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی ما را دراین راه یاری رسانید.

نعمت زاده همکاری و تعامل بیش از پیش دانشگاهیان با بخش صنعت را یکی از مولفه های مهم در رشد این صنعت و رسیدن به جایگاه مناسب آن در کشور دانست و گفت: تلاش می کنیم با تشکیل کمیته یا کارگروهی تخصصی هرچه بیشتر این تعاملات را سرعت بخشیم.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه تاکید کرد و افزود: رشد تکنولوژی و فناوری همپای تغییرات جهانی موضوعی است که دراین صنعت بسیار حائز اهمیت خواهد بود از این رو می توان با فعال کردن مرکز تحقیقات مخابرات به این مهم کمک کنیم.

به گفته نعمت زاده با داشتن برنامه ریزی هدفمند، تعیین اولویت ها، سرمایه گذاری مشترک با دیگر کشورها و تعیین راههای توسعه صادرات در این صنعت می توان به توسعه این صنعت با شتاب بیشتر کمک کرد.   

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *