دولت در هر استان یک دانشگاه تک جنسیتی ایجاد کند

15:23 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نماینده مردم تهران در مجلس، با تشکر از وزارت کشور به دلیل انتشار و ابلاغ برنامه جامع عفاف و حجاب به دستگاههای دولتی خواستار ایجاد حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی در هر استان شد.
دولت در هر استان یک دانشگاه تک جنسیتی ایجاد کند

به گزارش ، مجتبی رحماندوست در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور، با اشاره به محدودیت منابع درآمدی کشور اظهار کرد: در حال حاضر حاصل جمع فروش نفت و درآمد ناشی از عوارض و مالیات، فقط بین ۳۰ میلیون نفر از مردم کشور توزیع می شود.

وی افزود:حدود ۳۰ میلیون نفر دیگر نیز با درآمد خصوصی خود زندگی می‌کنند و ده تا ۱۵ میلیون نفر نیز همان محرومان جامعه هستند که بخشی از آنها تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و حداکثر درآمد آنها از حکومت، همان یارانه ماهانه ۴۵۵۰۰ تومان است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:درست است آنچه بین کارمندان نیز توزیع می شود، غیر عادلانه است و برخی بیشتر می گیرند و برخی بسیار کمتر، اما آنچه قابل انکار نیست این است که بیش از ۹۵ درصد منابع درآمدی دولت در جیب حقوق بگیران می رود که تحت عناوین مختلف مثل اضافه کاری های سوری و واقعی، حق اولاد، فوق العاده پرداخت و امثال آن انجام می شود.

رحمان دوست خاطر نشان کرد: وقتی به سراغ دستگاه ها می رویم و از آنها می خواهیم که وظایف سازمانی خود را انجام دهند، می گوید بودجه نداریم؛ سوال من این است که مسئولیت محروم ماندن حدود ۱۴ درصد از جامعه یعنی حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور چیست؟ چه کسی گفته که دولت فقط باید به حقوق بگیران رسیدگی کند و در ازای افرادی که بعضاً کاری که نکرده اند به آنها حقوق بدهد؟

وی ادامه داد: پس مسئول گرسنگان و نیز زنان سرپرست خانوار که برخی از آنها توان تامین مخارج افراد تحت تکفل خود را ندارند کیست؟ مسئول اقشار ضعیف روستایی و افراد ناتوان از درمان به دلیل فقر و نیز طلاق ناشی از فقر کیست؟ مسئول افتادن به دام فساد و فحشا به دلیل فقر و نیز مسئول رسیدگی به معلولانی که حقوق بگیر نیستند، کیست؟

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه چهارده راهکار برای رسیدگی به وضعیت فقرا وجود دارد، به بیان برخی از این راهکارها پرداخت و اظهار داشت: کاخ سازی برای استقرار دستگاه های اجرایی متوقف شود، سقف ریالی برای کلیه پرداختهای دولتی تعیین شود و برگزاری سمینارها و همایش های ملی و بین المللی، متوقف یا حداقل یک تا دو سال تعطیل شود.

رحمان دوست تاکید کرد: یارانه نقدی اقشار غیر نیازمند قطع شود؛ هزینه مصارف انرژی برای مشترکان پر مصرف به صورت غیر یارانه ای محاسبه شود، میزان حق ماموریت کارکنان نیز به ویژه در رابطه با سفرهای خارجی قطع شود یا به حداقل برسد.

دولت سند رزمندگان را اجرا کند

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه نطق خود گفت: با تصویب سند رزمندگان در دولت قرار بود یکی دیگر از وعده هایی که در قانون نظام جامع خدمات رسانی به ایثارگران داده شده بود عملیاتی شود، اما سازوکارهای آنها بیشتر از جنس ساختارسازی و وعده برای آینده است که عملیاتی نشده اند، لذا درخواست دارم بودجه کاملی برای این موضوع در سال ۹۵ و نیز در برنامه ششم دیده شود.

وی در ادامه با تسلیت به حادثه دیدگان سیل اخیر به ویژه در بخش های سولقان و کن تصریح کرد: امیدوارم با گشایش مسیر دوم امامزاده داوود (ع)، جاده کن از بن بست خارج شده تا خدمات رسانی بهتری انجام شود.

ضرورت توجه به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر بررسی دقیق برجام در عین وحدت

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به پایان مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: اصل بر صداقت تیم مذاکره کننده است و من در این تردیدی ندارم؛ از سوی دیگر دستور رهبر انقلاب این بوده است که در متن دقت شود که البته با این دقت نگرانی های فراوانی حاصل می شود.

رحمان دوست ادامه داد: از نگاه دیگر، نظر رهبری بر وحدت و جلوگیری از دوگانگی و چندگانگی در جامعه است که امیدواریم هم تیم مذاکره کننده و هم کمیسیون ویژه مجلس نقش خود را در این رابطه به خوبی ایفا کنند.

رحمان دوست در ادامه با تشکر از وزارت کشور به دلیل انتشار و ابلاغ برنامه جامع عفاف و حجاب، به موضوع تولید ملی پرداخت و گفت: دستگاه های اجرایی این درخواست مقام معظم رهبری را به ویژه در رابطه با خودروهایی که استفاده می کنند اجرا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین افزود: از دولت محترم درخواست میکنم در هر استان حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی ایجاد کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *