کسب سهمیه المپیک ریو با چاشنی بحران مالی

2:00 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
خبرگزاری میزان:در فاصله یک سال مانده به المپیک برزیل، بسیاری از فدراسیون‌ها در تلاش برای اعزام نمایندگان خود به میادین کسب سهمیه هستند، بدون اینکه بودجه مصوب خود را به طور کامل دریافت کرده باشند.
به گزارش گروه ورزشی ، تکلیف بخش زیادی از کاروان ورزش ایران برای حضور در بازیهای المپیک که مردادماه سال آینده در برزیل برگزار می شود، همین امسال و با حضور ورزشکاران و تیمهای مختلف در میادین کسب سهمیه مشخص خواهد شد.

از همین رو امسال حساس تر از خود سال المپیک خواهد بود و سرمایه گذاری در آن مهمتر به همین دلیل از طرف مسئولان ورزش در کمیته ملی المپیک اعتبارات خوبی برای فدراسیون‌ها به خصوص فدراسیون‌های مدال آور در بازیهای المپیک در نظر گرفته شده که می تواند تا حدود زیادی دغدغه متوالیان امر در فدراسیون ها را برطرف کند البته اگر این بودجه به موقع در اختیار آنها قرار بگیرد؛ اتفاقی که تا به امروز شاهد آن نبوده ایم.

تا به امروز که حدود یک سوم از روزهای سال جاری و زمان موجود برای برپایی اردوها گذشته درصد کمی یعنی به اندازه چهار درصد از کل بودجه مصوب هر یک از فدراسیون‌ها در اختیار مسئولان آنها گذاشته شده و این پاسخگوی نیاز آنها حتی برای پرداخت حقوق ورزشکاران نیست.

اگرچه هر یک از فدراسیون‌ها برای جبران کمبودهای مالی به جذب حامی مالی و اسپانسر روی آورده اند اما در مجموع تخصیص پیدا نکردن به موقع بودجه آنها که ویژه آماده سازی برای المپیک است، بحران مالی شدیدی را در این فدراسیون‌ها ایجاد کرده که روی حضور یا چگونگی حضور نمایندگان شان در میادین کسب سهمیه هم تاثیر گذاشته است.

این در حالی است که انتظارات عموم در این راستا است که کاروان ایران در المپیک برزیل همانند المپیک لندن که با سه مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز هفدهم شد، بتواند عملکردی چشمگیر داشته باشد و حتی جایگاهی به مراتب بهتر هم کسب کند اما آیا وقتی فدراسیون ها برنامه آماده سازی ورزشکاران خود را نمی توانند به طور مطلوب اجرا کنند، می توان توقع داشت که ورزشکاران اعزامی به المپیک برزیل سطح عملکردی بالاتر از دوره پیشین المپیک داشته باشند؟

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *