داعش تهدید جدی برای کشورهای منطقه است

14:52 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۴۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: وزیر امورخارجه ترکمنستان که امروز صبح جهت یک دیدار رسمی وارد کشورمان شد با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش ، "رشید مردوف"، وزیر امورخارجه ترکمنستان که امروز صبح جهت یک دیدار رسمی وارد کشورمان شد با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان گفت: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و پیرو دیدار قبلی روسای جمهور دو کشور تصمیمات خوبی برای توسعه مناسبات دو کشور اتخاذ شده است.

در ادامه ظریف بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه تاکید و گفت: داعش یک تهدید جدی برای کشورهای منطقه می باشد و لازم است همکاری بیشتری در مبارزه با این گروه بین کشورهای منطقه صورت گیرد.

همکاری در خصوص روش های انتقال آب به ایران و ترکمنستان و همچنین تبادل مجرمین و محکومین بین دو کشور به عنوان یک موضوع انسان دوستانه از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی ظریف در دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان بود.

رشید مردوف وزیر امورخارجه ترکمنستان نیز با تبریک به مناسبت توافق هسته ای گفت: ایران و ترکمنستان دو کشور دوست و برادر هستند و زمینه برای افزایش همکاری ها در حوزه های مختلف وجود دارد و با بر طرف شدن تحریم ها ، همکاری ها در ابعاد مختلف بیش از پیش افزایش می یابد.

وزیر امورخارجه ترکمنستان توافق هسته ای را یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران نامید و گفت: هر وقت مقامات کشورهای غربی در خصوص موضوع هسته ای ایران با ما گفتگو می کردند بر این نکته تاکید داشتیم که سیاست عدم اشاعه باید به نحوی اجراء شود که جمهوری اسلامی ایران نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورها بتواند از مزایای انرژی صلح آمیز هسته ای بهره مند شود، ایران یک کشور بزرگ و قدرتمند است و لازم است موضوعات مربوط به این کشور از طریق سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل شود.

رشید مردوف با اشاره به کمبود آب در کشورهای ایران و ترکمنستان بر ضرورت دستیابی به راهکارهای چند جانبه با دیگر کشورهای ذی مدخل تاکید کرد.

وزیر امورخارجه ترکمنستان در خصوص استراداد مجرمین و محکومین اظهار کرد: رئیس جمهوری ترکمنستان هر ساله تعداد زیادی  از محکومین خارجی را عفو می نماید و امسال نیز به مناسبت عید فطر تعدادی را عفو کرد که سه ایرانی در میان آن‌ها بود، در صورتی که پروتکل همکاری بین دو کشور به تصویب مجالس برسد می توان همکاری گسترده تری در زمینه انتقال محکومین و مجرمین داشت.

لازم به ذکر است که مجلس ترکمنستان این پروتکل را تصویب کرده و منتظر تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی می باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *