پیشگیری از وقوع جرم مستلزم اهتمام همه دستگاه‌های اجرایی است

15:23 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۴۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: داراب‌خانی گفت: سال گذشته جلساتی برای هماهنگی و تعامل در سطوح مختلف برگزار شد و تلاش زیادی برای بیان دغدغه‌های پیشگیرانه و توجیه و تبیین نقش پیشگیرانه دستگاه‌ها انجام گرفت.
«جعفر داراب خانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان، اظهار کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در سنوات گذشته در خصوص وظیفه دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم، قوه قضاییه اهتمام جدی برای اجرایی کردن منویات رهبری داشته است.

وی افزود: از آنجایی که در قالب مقررات مصوب قانون گذار و دولت اجمالاً به نقش پیشگیری از وقوع جرم اشاره دارند، لذا مدیریت و هماهنگی و یادآوری شرح وظایف و تکالیف کلیه دستگاه‌ها می‌تواند گام مهمی در راستای برنامه موصوف باشد، از طرفی نظارت صحیح بر اجراء و تاثیر اجرای برنامه‌ها نیز از اقداماتی مثبت و غیر قابل انکار است.

داراب‌‌خانی ادامه داد: در سنوات گذشته دادگستری استان با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش کرده تا با دقت نظر و مداقه در قوانین و مقررات موجود، وظایف پیشگیرانه دستگاه‌ها را احصاء و با ذکر نوع اقدام مراتب را به مدیران اجرایی استان ابلاغ کند. در همین راستا کارگروهی تشکیل شده که با برگزاری جلسات سعی در استخراج دقیق این شرح وظایف دارد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ایلام در ادامه افزود: پیشگیری از وقوع جرم مستلزم اهتمام همه قوا و دستگاه‌ها است. با ملاحظه مراحل و سیاست پیشگیرانه قسمت اعظم امکانات، برنامه ریزی، مدیریت و نظارت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، وضعی، انتظامی و امنیتی در اختیار سایر قواست در این میان سعی و تلاش ما در ایجاد هماهنگی بوده است.

وی تصریح کرد:  در این راستا در طول سال 1393 توسط این مجموعه جلسات هماهنگی و تعامل در سطوح مختلف برگزار شد که تمام تلاش در استان در بیان دغدغه‌های پیشگیرانه و توجیه و تبیین نقش پیشگیرانه دستگاه‌ها مصروف شده است.

 داراب‌ خانی در پایان با اشاره به نقش اطلاع رسانی و آگاهی افزایی در پیشگیری گفت : سال 1393 این معاونت بیش از سی هزار دقیقه از وقت صدا و سیمای مرکز استان را صرف برنامه‌های پیشگیرانه کرده است و با اختصاص ستونی از مطبوعات مجازی و مکتوب تحت عنوان دانستنی‌های پیشگیری مطالب مورد نیاز را اطلاع رسانی کرده و همچنین بالغ بر چهارده میلیون پیامک برای شهروندان ارسال کرده است..

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *