رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازش بیش از 200 پرونده کیفری با اجرای طرح اصلاح ذات‌البین

2:30 - 06 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۲۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رجبی از کاهش 44.5 درصدی پرونده‌های موجود در دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: بیش از 200 پرونده کیفری با اجرای طرح ابتکاری اصلاح ذات البین در این شهرستان به سازش ختم شد.
سازش بیش از 200 پرونده کیفری با اجرای طرح اصلاح ذات البین«حسین رجبی» در گفت‌گو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با بیان اینکه طرح اصلاح ذات البین که از اول اردیبهشت ماه سالجاری در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در حال اجراست، اظهارکرد: در این طرح با همکاری قضات و همکاران اداری وقت بیشتری برای اصلاح میان افراد در قبل و بعد از اقامه شکایت صرف می‌شود.

وی از کاهش 44.5 درصدی موجودی پرونده‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین تعداد پرونده‌های مسن که 300 فقره بود در آخر سال 93 به 36 فقره رسید.

وی با بیان اینکه اول سال گذشته تعداد پرونده های موجود در دادسرا یکهزار و 450 فقره بود، افزود: با تلاش همکاران این تعداد به 750 فقره پرونده کاهش یافت.

رجبی گفت: با هماهنگی ائمه جماعت مسجد محله‌ها و با حضور در مساجد و گفتگو با مردم، توانسته‌ایم گام‌های موثری در پیشگیری از وقوع جرم برداریم. 

این مقام قضایی میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده در دادگستری شهرستان شاهرود را 66 روز ذکر کرد و گفت: در حال حاضر این رقم به 47 روز کاهش یافته که در تلاش هستیم این مدت به کمتر از 30 روز برسد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *