کد خبر: 62124
تاریخ انتشار: 13:58 - 04 مرداد 1394 - 2015 July 26
خبرگزاری میزان- خبرگزاری میزان: رئیس سازمان غذا و دارو، برخی از دلایل استفاده نکردن لوازم آرایشی و بهداشتی داخلی و اشتیاق به نوع خارجی این قبیل محصولات توسط مصرف‌کنندگان را تشریح کرد.
تشریح دلایل مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی در کشور
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری میزان، رسول دیناروند مهمترین دلیل گرایش مصرف کنندگان به استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی را مسائل فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود در کشور که بیشتر هم به حوزه فرهنگی باز می گردد این است  که محصولات خارجی در مقایسه با محصولات تولید داخل مقبولیت بیشتر دارند و این موضوع متاسفانه به قدری در فرهنگ عمومی ما ریشه دوانده که ممکن است حتی محصولات قاچاق نسبت به تولیدات داخلی ارجحیت بیشتری بیابد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که با افتخار از محصولات داخلی در تمام صنایع و نه فقط کالاهای مربوط به سلامت استفاده کنیم ادامه داد: خیلی از این محصولات به ظاهر برندی که بصورت قاچاق وارد می شوند در واقعیت محصولات تقلبی شبه برند می باشند که برخی از خریداران به صرف خارجی بودن و از روی ناآگاهی به خریدشان مبادرات می ورزند.

دیناروند با خطرناک خواندن این طرز تفکر که  بر اساس آمارهای موجود، موجبات حدود 20 میلیارد دلار قاچاق در همه حوزه های کشور را فراهم آورده است تصریح کرد: بخشی ازاین گردش مالی نیزمربوط به فراورده های سلامت است که در این بین نیز محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت با ابراز تاسف از ازدیاد محصولات تقلبی در کشور،  تولید محدود و تقاضای زیاد را از مهمترین این دلایل برشمرد و بیان کرد: ایران در زمینه تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی سهم زیادی ندارد؛ همان هایی هم که  در حال فعالیت هستند شرکتهای کوچکی اند که از توان بالایی برای رقابت با برند ها برخوردار نیستند.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین افزود: نیاز کنونی ما برای جلب اعتماد مردم، ایجاد برندهای معتبر بین المللی به ویژه در زمینه فراورده های آرایشی و بهداشتی است و  تولید کنندگان معتبر باید روی برندها کار کنند، کیفیت شان را بالا ببرند و پتانسیل های خود را تبلیغ کنند وزارت بهداشت هم آمادگی کامل برای حمایت از تولیدات اینچنینی دارد.

دیناروند در پایان با یادآوری اینکه اگر چه جایگاه تولیدات آرایشی و بهداشتی ما محدود است ولی پتانسیل بالقوه توسعه درآنها مشهود است، خاطر نشان کرد: اگر چه وزارت بهداشت از هیچ کوششی برای کمک به شرکت های کوچک دریغ نخواهد کرد ولی از آنجا که ممکن است این شرکت ها توان رقابت بین المللی نداشته باشند،  با وارد کارزار شدن شرکت های بزرگ، به طور قطع پیمودن مسیر رقابت با برند های جهانی، تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/

۱) نظرات ارسالی شما، پس از تایید توسط خبرگزاری ​میزان​ ​در سایت ​منتشر خواهد شد​.​
۲) خبرگزاری میزان٬ نظراتی را که حاوی توهین، هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد .
۳) لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید .
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود ، پس از تعیین تکلیف نظر موضوع به اطلاع شما خواهد رسید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
tr_cycle
آخرین اخبار گروه جامعه
جامعه-خبر-وکیل آنلاین
جامعه-خبر-تلگرام
جامعه-داخلی-ورزشی
جامعه-داخلی-ورزشی
جامعه-داخلی-ورزشی
جامعه-زندانیان