هشدار ظریف

7:37 - 05 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۱۰۴
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: سفر وزیر خارجه کشورمان به کشورهای منطقه از یک سو پیام آور دوستی و همکاری‌های مشترک میان ایران و همسایگان خود، و از سوی دیگر پایانی بر تلاش‌‌های ناکام ایران هراسی است که عمدتا توسط رژیم صهیونیستی در منطقه پیگیری می‌شد.
هشدار ظریف - گروه سیاسی: "حسین کنعانی مقدم"، کارشناس مسائل سیاسی یادداشتی با عنوان " هشدار ظریف" را در اختیار قرار داد:

وی در این یادداشت با اشاره به سفر "محمدجواد ظریف"، وزیر خارجه کشورمان به کشورهای منطقه نوشت: طی ماه‌های اخیر، جمهوری اسلامی ایران توانسته است با توجه به نهائی کردن مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 در وین، فصل جدیدی در مناسبات بین المللی ایجاد کرده و روابط خود در معادلات منطقه ای و بین المللی را چند پله ارتقا ببخشد.

با توجه به موارد فوق، سفر وزیر خارجه کشورمان به کشورهای منطقه از یک سو پیام آور دوستی و همکاری های مشترک میان ایران با همسایگان خود، و از سوی دیگر پایانی بر تلاش های ناکام ایران هراسی است که عمدتا توسط رژیم صهیونیستی در منطقه پیگیری می شد.

طی سال های گذشته برخی کشورهای عربی از ترس عربستان سعودی، سیاست های متفاوتی را در قبال کشورمان اتخاذ کرده بودند، اینگونه رویکردها قطعا پس از ایجاد فصل جدید در روابط منطقه ای و بین المللی ایران تغییر خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران هم اکنون و در پی حصول توافق و صدور قطعنامه، به عنوان یک قدرت منطقه ای پذیرفته شده است که قادر است سیاست های منطقه ای و جهانی خود را باز تعریف کند.

از یک سو به طور کلی می توان گفت پیام ایجابی سفر ظریف به کشورهای منطقه موارد فوق است.

از سوی دیگر با توجه به مواضع غیر سازنده برخی از کشورهای منطقه در طول دوران مذاکرات هسته ای، و همچنین مواضع منطقه ای این کشورها، سفر ظریف حاوی پیام دیگری نیز می تواند باشد.

باتوجه به جنگی که عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای منطقه علیه مسلمانان در یمن به راه انداخته اند، سفر ظریف می تواند هشداری برای برخی از این کشورها باشد تا سیاست های خود در قبال بحران های منطقه را اصلاح کنند.

در غیر اینصورت، کشورهایی همچون عربستان، امارات و برخی دیگر از کشوهای عربی، در آینده با انزوای سیاسی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *