ورود کشتی‌های کره‌ای، سنگاپوری، تایلندی، فرانسوی و سوئیسی به ایران

13:01 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۰۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به دلیل جو‌ ناشی از این تحریم‌ها، محدودیتی فراتر از موارد تحریم برای کشتیرانی منظور کرده بودند که این موارد به تدریج در حال برطرف شدن است از اعلام آمادگی ورود لاینرهایی از کره، سنگاپور، تایلند، فرانسه و سوئیسی برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی خبر داد.
به گزارش ، محمد حسین داجمر با بیان اینکه خطوط کشتیرانی خارجی تردد خود را به آبهای ایران آغاز کردند گفت: هنوز مجوزی به کشتیرانی جمهوری اسلامی برای تردد در مناطقی که در گذشته محدود کرده بودند داده نشده و سایر خطوط کشتیرانی خارجی به این مناطق ورود می‌کنند و سهم کشتی‌رانی ایران را می‌گیرند که این مسئله ضرر قابل توجهی به ناوگان ملی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه برداشتن تحریم‌ها نیاز به اجرای توافق برنامه جامع اقدام مشترک﴿برجام﴾ دارد، باید منتظر طی این مراحل و اجرای توافقات باشیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکسری از محدویت‌هایی که در دوران تحریم علیه کشترانی وضع شده بود در قطعنامه‌‌ها به صراحت درج نشده بود افزود: به دلیل جو‌ ناشی از این تحریم‌ها، محدودیتی فراتر از موارد تحریم برای کشتیرانی منظور کرده بودند که این موارد به تدریج در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه بعد از توافق هسته‌ای اخیر لاینر‌های هانجین (hanjin) و هیوندای(Hyundai)  از کشور کره، لاینر پیل (PIL) از سنگاپور، شرکت کشتیرانی وان‌های (Wan Hai) از تایلند، شرکت هلدینگ لاینر Evergreen، هلدینگ کشتیرانی Yang Mingشرکت ،CMA CGM فرانسه و شرکت کشتیرانیMSC  سوئیسی از خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی اعلام آمادگی کردند گفت: همچنین یکسری محدودیت‌ها برای خطوط کشتیرانی اروپا، استرالیا، کانادا و ژاپن وضع شده بود که بعد از توافق امیدواریم تردد لاینرهای  خطوط کشتیرانی این کشورها در بنادر ایران آغاز شود.

وی درباره وضعیت محدودیت بیمه‌ای خطوط کشتیرانی در زمان تحریم‌ها گفت: برخی نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای خارجی بعد از توافق اخیر به ایران آمدند و مذاکرات خود را برای حضور در ایران آغاز کردند.

داجمر با بیان اینکه به دنبال مدلی هستیم تا از ظرفیت بیمه‌‌ ایرانی که در سال‌های تحریم ایجاد شده استفاده کنیم به پایگاه خبری گفت: در همین زمان اجرای توافق باید مذاکراتی بین شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی و خارجی صورت گیرد تا در مدل آتی تمام فعالیت بیمه‌ای به طرف های خارجی واگذار نشود بلکه از یک مدل مشارکتی برای بیمه خطوط کشتیرانی استفاده کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *