توضیحات وزیر دادگستری در خصوص پرونده خون‌های آلوده فرانسه و سفر فابیوس به ایران

11:08 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۰۴۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سفر فابیوس به ایران پیامی جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ایران ندارد، گفت: آن‌ها به ملت ایران ضربه زده‌اند و این سفر پیامی جز پذیرش حق ایران و ظالمانه بودن تحریم ها ندارد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضائی ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی که در حاشیه مراسم تودیع  و معارفه معاون توسعه  مدیریت و پشتیبانی، معاون بین الملل و حقوق بشر، معاون حقوق مالکیت معنوی وزارت دادگستری در جمع خبرنگارن حضور یافت در پاسخ به سئوال خبرنگار میزان در ارتباط با پرونده خون‌های آلوده و متهمان این پرونده گفت: پرونده زیاد داریم، جنایات برخی از کشورها و شرکت‌های غربی علیه ملت ایران زیاد است و باید برای هر کدام پرونده ای ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به واردات این خونها از فرانسه و دست داشتن برخی مقامات این کشور در پرونده مذکور، آیا فابیوس وزیر خارجه فرانسه متهم این پرونده است، تصریح کرد: باید مستندات کافی باشد تا توسط مراجع قضائی قابل تعقیب و پیگیری باشد.

وزیر دادگستری ادامه داد: فابیوس در حال حاضر به عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید و به عنوان متهم نمی‌آید. اگر پرونده‌ای اتهامی هم در میان باشد، باید مسیر خود را تعقیب کند.

حجت الاسلام پورمحمدی در پاسخ به این سوال که گفته شده دولت در این زمینه هیچ گونه اقامه دعوی نکرده است، گفت: این موضوع را باید از کسانی که چنین ادعایی دارند بپرسیم چون کاری است که باید توسط مراجع حقوقی ما و یا نهادهایی که این آسیب ها به آنها رسیده انجام شود. این مسئله مربوط به امسال نیست مربوط به 20 سال گذشته است بنابراین باید دید که کدام دولت پیگیری نکرده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده سفر فابیوس به ایران حامل پیامی برای تهران است، تصریح کرد: وی از طریق چه کسی حامل پیام است، بزرگترهای آنها صحبتهایشان را کرده اند و وی کسی نیست که حامل پیامی باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: اینها می خواهند گلیم خود را از آب دربیاورند و حالا باید بلند شوند و سراسیمه بیایند تا از قافله عقب نمانند.

وی گفت: پیام فابیوس جز معذرت خواهی و تسلیم در برابر اقتدار ایران و پذیرش حق ایران و ظالمانه بودن تحریم ها ندارد، آنها به ملت ایران ضربه زده اند و اگر راست می گویند روابط جدید و صادقانه ای برقرار کنند و ملت ما پاسخ در خور به آنها خواهد داد.

وزیر دادگستری در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمار زندانیان جوان ما زیاد است، گفت: این مسئله یک آسیب عمومی است و ما آن را قبول داریم و مسائل فرهنگی، اقتصادی، شیوع مواد مخدر و بیکاری در این قضیه موثر است و این مسئله جزو چالشهای جدی ماست و آن را تعقیب می کنیم.

وی همچنین در ارتباط با  خبر کذبی که در مورد به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی از سوی هیئتی که به ایران سفر کرده و پیگیری آن در شورای عالی امنیت ملی گفت: اصل خبر دروغ است چون وزیر اقتصاد آلمان در دیدار با رئیس جمهور گفت من این حرف را نزدم و اعتراض هم کرد که چرا چیزی که ما نگفتیم در رسانه های شما مطرح شده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور از شورای عالی امنیت ملی پیگیری کردند و قرار شده بررسی کنند که خبر از کجا  مطرح شده و به نشریات ما آمده است.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که قبل از سفر هیئت آلمانی این خبر منتشر شده بود، افزود: من جزئیاتش را نمی دانم ولی اصل خبر این است که آنهایی که این خبر به آنها نسبت داده شده آن را تکذیب کردند و نزد رئیس جمهور هم اعتراض کردند که چرا این خبر به ما نسبت داده شده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *