فتنه جويی مذهبی و جنگ افروزی با همكاری كشورهای منطقه پايان مي يابد

13:03 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۲۰۳۴
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: عباس خامه‌يار، رايزن فرهنگي ايران در كويت در گفت‌وگو با شبكه «الكوت» كويت، همكاري و تشريك مساعي ايران و كشورهاي منطقه را پايان دادن به فتنه جويي مذهبي و موجب ثبات و امنيت دانست.
عباس خامه‌يار، رايزن فرهنگي ايران در كويت در ويژه برنامه‌اي در شبكه ماهواره‌اي «الكوت» كويت به مناسبت توافقنامه هسته‌اي ايران با شش قدرت بزرگ جهان به تشريح مواضع اصولي نظام مقدس جمهوري اسلامي و موفقيت ديپلماسي گفت‌وگو و تفاهم در احقاق حقوق مسلم ملتمان پرداخت.

وي در رابطه با توافقنامه هسته‌اي بيان كرد: هيأت ايراني با صبر راهبردي و متانت فوق العاده و بي‌نظير يك فرشباف حرفه‌اي توانست اين فرش نفيس و خوشرنگ ابريشمي ايراني را ببافد و هنر ايرانيان را به رخ جهانيان بكشد.

رايزني فرهنگي ايران در كويت، افزود: ايران بمب نداشته خود را به قدرت‌هاي غربي فروخت تا محاصره‌اي كه مستحق آن نبود، لغو شود.
وي اين توافقنامه را دستاوردي تاريخي براي همه خيرخواهان و صلح طلبان منطقه دانست كه قلبشان براي برقراري امنيت و ثبات خاورميانه مي‌تپد.

خامه‌يار، بيان كرد: اين توافقنامه نقشه راه جديدي براي ملت‌هاي منطقه ترسيم خواهد كرد. برنامه جامع اقدام مشترك يك شبكه حاصل نشد بلكه با تلاش دانشمندان جوان ايراني كه تعدادي از آنان جان خود را در اين مسير نثار كردند به انجام رسيد تا تولدي ديگر و فردايي روشنتر براي ايران و امت اسلامي به ارمغان آورد.

وي ابراز اميدواري كرد تا بازرگانان و صاحبان صنايع عرب از فرصت‌هاي سرمايه گذاري در ايران استفاده كرده و در ورود به بازار سرمايه ايران از ديگر رقباي غربي سبقت بگيرند.

رايزني فرهنگي كشورمان، افزود: اكنون كه ايران توانمندي خود را در حل و فصل پيچيده‌ترين مسأله دهه‌هاي اخير با قدرت‌هاي بزرگ جهان از طريق تفاهم و مذاكره نشان داده زمان آن فرارسيده كه كشورهاي منطقه نيز از اين توانمندي استفاده كنند.
وي، در پايان خاطرنشان كرد: همچنين، براي ساماندهي به بحران‌هاي جاري منطقه از قبيل تروريسم، مهار گروهك‌هاي تكفيري، فتنه جويي مذهبي و پايان جنگ افروزي و تجاوزگري با ايران به گفت‌وگو بنشيند و با تشريك مساعي و تفاهم ثبات و امنيت منطقه را فراهم سازند.

انتهاي پيام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *