فیلم های فاخر با وجود سرمایه گذاری های کلان در اکران موفق نیستند

9:40 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۹۸۹
خبرگزاری میزان: کارگردان فیلم سینمایی"آشوب" گفت: اگر فیلم های فاخر ساخته شده از ابتدا تاکنون را بررسی کنیم متوجه می شویم که این آثار با وجود سرمایه گذاری های کلان حتی در اکران عمومی هم موفق نبوده اند و تنها یک فضای رقابتی با بخش خصوصی را به وجود اورده است.
کاظم راست گفتار کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار سینما گفت: در چند سال گذشته مشکل بزرگی در سینمای ایران تحت عنوان تولید فیلم های فاخر پیدا کرده ایم که اجازه کار را به ما نمی دهد البته باید بگویم که وجود چنین ژانری فی نفسه بد نیست اما مشکل از جایی آغاز می شود که بنیاد سینمایی فارابی یا انجمن سینمایی دفاع مقدس با پرداخت دستمزدهای بالا به عوامل و بازیگران چنین پروژه هایی به عبارتی آن ها را تطمیع و وارد کار می کنند و این موضوع یک فضای رقابتی به وجود می آورد و کاگردانانی همچون من که مشغول ساخت فیلم های تجاری هستند دچار مشکل می شوند زیرا دیگر عوامل آثار فاخر راضی به همکاری با دستمزد های کمتر نمی شود و اگر ما چنیین دستمزدهایی پرداخت کنیم در بازگشت سرمایه مان دچار مشکل می شویم .

وی افزود: اگر فیلم های فاخر ساخته شده از ابتدا تاکنون را بررسی کنیم متوجه می شویم که این آثار با وجود سرمایه گذاری های کلان حتی در اکران عمومی هم موفق نبوده اند و تنها یک فضای رقابتی با بخش خصوصی را به وجود اورده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فیلمسازان حتی قادر به دریافت یک وام نیستند چگونه می توان کار کرد؟ چنین سینمایی باعث ورشکسته شدن افراد می شود و نابودی سازی کار تولید را با خود به همراه دارد.

راست گفتار خاطرنشان کرد: به ضرث قاطع می توانم بگویم تعداد تماشاگران یک فیلم من برابر با دیگر فیلم های فاخر است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *