طراحی سرویس‌های اینترنتی متعدد برای توسعه کسب و کار

21:31 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۹۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر ارتباطات گفت: باید سرویس های متعدد برای کمک به جوانان فارغ التحصیل و با استعداد کشورمان در این حوزه طراحی شود تا زمینه حضور جوانان در بازارهای کسب و کار فراهم شود.
به گزارش ، محمود واعظی در مراسم رونمایی از نخستین خدمات رایانش ابری ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر با کشورهای پیشرفته در این حوزه فاصله داریم که باید با افزایش سرعت در ارایه خدمات، این عقب افتادگی را جبران کنیم.

وی افزود: باید زمینه کمک به جوانان فعال در این حوزه را جهت توسعه کسب و کارهای مرتبط فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ارایه سرویس مطلوب به متقاضیان گفت: سرویس ها باید به گونه ای طراحی شود که امکان ارایه خدمات به سطح گسترده ای از مراجعات را داشته باشد.

انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ششم توسعه تصریح کرد: افزایش دو برابری محتوا در فضای مجازی یکی از سیاست هایی است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: استفاده از رایانش ابری و زیرساخت های موجود در این حوزه یکی از راه های تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این مطلب که این سرویس به صورت آزمایشی فعال شده تاکید کرد: در حال حاضر خدمات رایانش ابری به کسب و کارهای نوپا به منظور حمایت از ایشان برای مدت زمان مشخص به صورت رایگان عرضه می شود و تا کنون بیش از 100 استارتاپ در استان های همدان، خوزستان، گلستان و خراسان رضوی متقاضی استفاده از این خدمات بوده اند.

بر اساس این گزارش، به منظور حمایت از توسعه کسب‌و‌کارهای نوپا، نخستین خدمات رایانش ابری در لایه IaaS به متقاضیان واجد شرایط عرضه خواهد شد.

این طرح با امکانات سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه‌های الزهرا و شریف پیاده‌سازی و اجرایی شده است.

کسب‌وکارهای نوپا واجد شرایط می‌توانند برای استفاده از نسخه پایلوت این طرح با مراجعه به نشانی اینترنتی www.startupscloud.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *