دوران طلایی اجرای اقتصاد مقاومتی پس از تحریم /اولویت سرمایه گذاری در میادین مشترک نفت و گاز

20:03 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۹۳۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: جهانگیری، سیاست های اقتصاد مقاومتی را بهترین نسخه برای اقتصاد ایران دانست و گفت: دوران طلایی اجرای این سیاست ها پس از تحریم خواهد بود.
به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری عصر شنبه در حاشیه نشست با نمایندگان اتحادیه ها و تعاونی های برتر و منتخب کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاثیر لغو قطعنامه های شورای امنیت بر اقتصاد ایران چیست این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: مذاکرات کار پیچیده و زمانبر است و در همین جا به تیم مذاکره کننده تبریک می گویم که توانستند با شجاعت، درایت و با تدابیری که لازمه فرهنگ و تمدن ایران بود از حق ایران دفاع کردند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: امیدواریم همانطور که در برجام آمده است شاهد ماندگار شدن دانش هسته ای در کشور باشیم و از دستاوردهای دانشمندان هسته ای حراست شود و شاهد توسعه بخش های صلح آمیز آن باشیم.

جهانگیری اضافه کرد: لغو تحریم های ظالمانه که بر توسعه کشور و زندگی مردم فشار وارد کرده بود بخش مهمی بود که باید به آن پرداخته می شد و خوشبختانه در این بخش هم شورای امنیت بلافاصله قطعنامه ای تصویب کرد که قطعنامه های گذشته خود را لغو کرد و هم انتظار داریم تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا نیز لغو شوند.

وی با بیان اینکه ایران کشور بزرگی است و ظرفیت بسیار مختلف و بالایی دارد اظهار کرد: به همین دلیل ایران جاذبه بسیار بالایی برای سرمایه گذاری و شرکت های خارجی دارد.

معاون اول رییس جمهوری جمعیت 80 میلیونی ایران و موقعیت استراتژیک را از جمله این جذابیت ها بیان کرد.

جهانگیری تاکید کرد: پس از لغو تحریم ها با حضور شرکت های خارجی برای کار در ایران مواجه خواهیم بود و ما باید با اتخاذ سیاست های دقیق از این فرصت برای دوران پس از تحریم استفاده کنیم. مبنای سیاست ها باید اینگونه باشد که از تولید در ایران حمایت شده و هدف اصلی آن صادرات به کشورهای دیگر شود.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: شرکت هایی که با این انگیزه برای تولید در ایران و صادرات حضور می یابند حمایت کنیم و بخش خصوصی ما باید از این فرصت استفاده کرده و با همین دیدگاه با طرف های خارجی وارد مذاکره شود.

جهانگیری در بخش دیگر این گفت و گو به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این سیاست ها نسخه بسیار خوبی برای اقتصاد ایران است و دوران اجرای تمام 24 بندی که در سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب آمده است پس از تحریم خواهد بود.

وی افزایش بهره وری که از سال های گذشته با رشد منفی روبرو بوده است را یکی از جهت گیری های سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: افزایش صادرات کالا و خدمات و مشارکت مردم ایران در اقتصاد از دیگر جهت گیری های این سیاست ها می باشد.

معاون اول رییس جمهوری به سرمایه گذاری در میادین مشترک نفت و گاز نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع که در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی آمده است سیاست عالمانه و هوشمندانه ای است که هر چقدر در برداشت آن تاخیر صورت گیرد کشورهای دیگری که با ما منابع مشترک دارند از منابع ملت ایران برداشت می کنند.

جهانگیری تاکید کرد: از اولویت های مهم ما در دوران پس از تحریم افزایش حجم سرمایه گذاری در میادین مشترک نفت و گاز خواهد بود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *