تابلو فرش مذاکرات هسته‌ای 1+5 بافته شود

18:53 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۹۲۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با اشاره به جایگاه صنعت فرش تصریح کرد: باید از همه فرصتها برای ارتباط بین خلاقیت، نوآوری و تولید استفاده کنیم تا پاسخگوی نیاز بازار در صنعت فرش باشیم.
به گزارش ، مجتبی خسروتاج» درمراسم سومین مسابقه سراسری طرح و نقشه فرش دستباف با اشاره به کنفرانس اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا که در جریان سفر به وین صورت گرفت افزود: پس از انجام مذاکرات 1+5 و توافقات به عمل آمده امروز ایران در شرایط پس از تحریم در مرکز و کانون توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته که می توان از آن به عنوان سونامی توجهات نام برد. وی افزود: این شرایط فضای مناسبی را برای کشور ما فراهم کرده است تا  علاوه بر بخش های سیاسی و اقتصادی بتوانیم توانمندی ها و ظرفیت های خود را در سایر موارد از جمله فرهنگ و هنر  و تاریخ نشان دهیم.

خسروتاج با بیان اینکه در این بین صنعت فرش به عنوان یکی از صنایع مهم می تواند مطرح باشد تاکید کرد: شرایط پیش آمده فرصت مناسبی است تا در بسیاری از صنایع از جمله صنعت فرش بتوانیم پتانسیل خود را بیش از گذشته به نمایش بگذاریم.

وی افزود: ما برای به رخ کشیدن صنعت فرش و هنری که در فرش ایران نهفته است می توانیم پیرو مذاکرات انجام شده 1+5 تابلو فرش آن را بافته و به هر یک از کشورها ارسال کنیم تا علاوه بر نشان دادن هنر و صنعت فرش کشور به افزایش سطح همکاری ها و تعاملات در صنایع مختلف کمک کنیم چرا که اهمیت و نقش این مذاکرات به خوبی نمایان خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه  جایگاه صنعت فرش را در توسعه اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: بزرگترین موضوع مهم در این صنعت توجه به بازاریابی و تبلیغات است آنچه که امروز باید بیش از هر زمان دیگری باید به آن توجه داشت.

به گفته وی؛ رفع تحریم ها و گسترش تعاملات با دیگر کشورها به افزایش صنعت گردشگری و توریسم کمک شایانی خواهد کرد که در این بین فرش ایرانی به عنوان نماد هنر کشورمان می تواند نام ایران را در محافل مختلف بین المللی بر سر زبانها بیندازد.

خسروتاج با انتقاد از اینکه فرش ماشینی را نباید به عنوان یک چالش  بر سر راه فرش دستیاف قلمداد کرد افزود: در اقتصادی که متکی به رقابت‌پذیری است همواره باید شاهد توسعه صنایع بود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه فضای نوآوری در کشور را حائز اهمیت خواند و گفت: برگزاری این جشنواره به ایجاد یک سیستم نوآور در صنعت فرش کمک خواهد کرد.

وی ضرورت نظام نوآوری ملی را در صنعت فرش مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس ماده 8 قانون رفع موانع تولید پیش‌بینی شده است که دولت باید از نام و نشان تجاری حمایت و شرایط ایجاد، رشد و توسعه برندسازی را فراهم کند که در این بین صنعت فرش نیز می تواند جایگاه مناسبی را از آن خود کند.

به گفته خسروتاج، با برخورداری از نام و نشان‌های تجاری در صنعت فرش می توان به رتبه‌بندی و حمایت بیشتر از جایگاه  آن کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای کلان صنعت فرش باید متکی به صادرات این کالا باشد تصریح کرد: صنعت فرش صنعتی است که باید علاوه بر  اصالت و کیفیت، به عنوان کار هنری  مورد توجه قرار گیرد.

خسروتاج در ادامه اضافه کرد: ما در بخش اقتصادی باید ارتباط تولید را با نوآوری نگه داریم و از همه فرصت‌ها برای برقراری ارتباط بین خلاقیت و نوآوری و تولید استفاده کنیم تا پاسخگوی نیاز بازار باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده بتوانیم فضای بیشتری را از صادرات کشور به صنعت فرش اختصاص دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *