زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی تمدید شد/ رسیدگی به مالیات شرکت‌های زیان‌دیده

18:45 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۹۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به پایان یافتن زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی مودیان در تیر گفت: دارندگان مشاغل خودرو و املاک با توجه به قانون مالیاتی می توانند تا بعد از تیر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.
علی عسگری اظهار کرد: نسبت به سال گذشته ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و مشاغل بند الف، ب و ج رشد داشت اما درباره مشاغل خودرو و املاک این رشد منفی بود.

وی گفت: مشاغل خودرو مشاغلی هستند که دارندگان تاکسی، اتوبوس، مینی بوس، کامیون، کامیونت، بولدوزر و گریدر از این وسایل درآمد کسب می کنند. این بخش یک میلیون و 700 هزار مودی دارد اما درآمد مالیاتی مربوط به آن تنها 250 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: همچنین مشاغل مربوط به املاک نیز شامل مودیانی می شود که از اجاره املاک خود کسب درآمد می کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه با وجود زیاد بودن تعداد مودیان این دو بخش، درآمدهای مالیاتی آن کم است، افزود: به لحاظ اینکه سایر مودیان بتوانند از مهلت تیر در ارائه اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنند در قانون پیش بینی شده که دارندگان مشاغل خودرو و املاک بتوانند حتی بعد از تیر نیز مالیات خود را ارائه دهند، به همین دلیل این مشاغل همچنان می توانند اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

عسگری گفت: از این دو گروه می خواهیم بعد از تیر نیز اظهارنامه های مالیاتی خود را ارائه دهند تا بتوانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند، در غیر اینصورت مالیات مربوط را خواهیم گرفت.

وی افزود: البته امسال برخی از شرکت های بزرگ خود را زیان دیده اعلام کرده یا مالیات صفر را اظهار کردند که سال قبل مالیات های مثبت داشتند که البته به اینها در مراحل بعدی رسیدگی می شود و اگر به مرحله وصول مالیات برسند حتما از آنها مالیات وصول خواهیم کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *