"چشمان خیس اسماعیل"را به زودی در برج آزادی به صحنه می‌برم/"تعبیر وارونه یک رویا"اثری متفاوت از فریدون جیرانی است

8:52 - 04 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۸۸۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نمایش "چشمان خیس اسماعیل" را پنجم مرداد در برج آزادی به روی صحنه می‌برم.
شیوا خسرومهرکارگردان "نمایش "در چشمان خیس اسماعیل" با اشاره به این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون گفت: این نمایشنامه به قلم پیمان دانشمند به نگارش درآمده است و با موضوع امام رضا (ع) به روی صحنه می‌رود.

وی درباره موضوع این تئاتر ادامه داد: در خلاصه نمایشنامه چنین نقل شده است که در یک روستای دورافتاده اسماعیل انتخاب می‌شود تا به مشهد برود. اهالی روستا می‌خواهند اسماعیل را با کدخدا راهی کنند، اما صبح قبل از رفتن او همه چیز تغییر می‌کند.

خسرومهر تصریح کرد: اجراگردان این اثر نمایشی رضا احمدی، مهدیس انصاری، فریبا جدیدی، پژمان جعفری سمرقندی، محمد جواد رنگرز، مرضیه ضیائی، لیلا عبدی، امیر سام عفتی، خسرو کشاورز قاسمی، محدثه گل پور، آیدین لطفی، حمید رضا نوری، سامان ولی زاده خواهند بود.

وی درباره دیگر عوامل این نمایشنامه خوانی افزود: احسان دلفانیان و رضا احمدی گروه کارگردانی، شهرآشوب مفتاحی منشی صحنه، لیلا ارجمند پیوند طراح لبا ،سروش سوخته سرایی موسیقی، بهنام رحیمی طراح افکت، پیمان یاحقی مشاوره رسانه و فریبا جدیدی مدیر روابط عمومی و هماهنگی این اثر نمایشی هستند.

بازیگر سریال"تعبیروارونه یک رویا"با اشاره به جدیدترین اثر خود اظهارداشت: این سومین همکاری من با طباطبایی بعد از "قلب یخی" و"بچه‌های نسبتاً بد"است و اولین همکاری من با فریدون جیرانی به شمار می‌آید. البته حدود 8 سال پیش جیرانی من را برای بازی در یک پروژه تاریخی دعوت کرد که بنا‌ به دلایلی نشد من با وی همکاری کنم.  
 
این بازیگر درباره مراحل کار و تفاوت بازی در این سریال به نسبت دیگر کارهای وی ابرازداشت: "تعبیر وارونه یک رویا" در ارمنستان انجام شد و این به متفاوت بودن کار اضافه می‌کند. تفاوت دیگر این کار با کارهای دیگر این بود که تا لحظه شروع فیلمبرداری هیچ کدام از بازیگران نمی‌دانستند قرار است چه اتفاقی رخ دهد یعنی کسی از دیالوگهایش خبر نداشت و فقط خط کلی داستان و چند سکانس آن روز را می‌دانستیم و این موضوع از ترفند‌های جیرانی بود که عقیده داشت بازیگر قدرت بداهه و خلاقیتش بالا رفته و دستش برای ارائه نقش باز می‌شود و در نهایت مخاطب بازی بازیگران را به خاطر ناب بودن و باور‌پذیری بیشتر دوست خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد:این سریال از شب گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفت و امیدوارم مردم از این مجموعه که با حضور بزرگان عرصه تئاتر تصویربرداری شده است،لذت ببرند.
 
به گزارش میزان،"شیوا خسرومهر" پیش از این نمایشنامه "کاپوچینوی ایرلندی" را به نویسندگی ایوب آقاخانی در اداره تئاتر روی صحنه برده بود و این اجراخوانی دومین تجربه کارگردانی اوست.

علاقمندان برای تماشای نمایشنامه خوانی "در چشمان خیس اسماعیل" می‌توانند روز دوشنبه ۵ مردادماه ساعت ۲۰ به نشانی میدان آزادی، سالن آمفی تئاتر برج آزادی مراجعه کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *